Szórakozás

Egymilliónál is többen nézték az Eurovíziós döntőt

Az m1 az eurovíziós döntővel ismét legyőzte a kereskedelmi csatornákat: az élő adást 1 millió 15 ezren nézték végig.

Az mr2 Petőfi Rádió felfedezettje, a Compact Disco képviselheti Magyarországot és a Magyar Televíziót a májusi Eurovíziós Dalfesztiválon. A zenekar kifejezetten a hazai pályázatra írt számmal, a Sound of our Hearts című dallal nyerte meg a hazai válogatósorozatot, amelyre több mint kétszázan jelentkeztek tavaly decemberben.

A Compact Disco klasszikus és modern tartalmakat és formákat, funkot, soult, jól ismert diszkóhagyományokat és a modern elektronikus tánczenét elegyítő friss, angolul éneklő hazai formáció. A 2008 augusztusában alakult együttes tagjai a Collins & Behnam DJ-páros egyik fele, Behnam Lofti, a korábban a Brownfield és Toy Division zenekarok billentyűse, Pál Gábor, az ugyancsak a Brownfieldből ismert Walkó Csaba énekes, valamint az utoljára csatlakozó Sándor Attila basszusgitáros. Első lemezük Stereoid címmel jelent meg 2009 decemberében, következő, II című albumuk 2011-ben mutatkozott be. Az ezen szereplő Feel The Rain-nel sikerült berobbaniuk a rádiós játszási listák élére. 2011-ben a Fonogram gálán elnyerték az év elektronikus zenei produkciójának járó díjat. A Dal című háromrészes élő műsorsorozat nézettsége adásról adásra nőtt, az m1 a két elődöntővel és a tegnapi döntővel is igen komoly nézettségi sikereket könyvelhetett el.

A műsor átlagos nézettsége 1 millió 15 ezer fő volt, a tévénézők 20,8 százaléka, azaz minden ötödik néző az m1-et választotta szombaton, a Dal közvetítése alatt. Az AGB Nielsen adatai szerint az m1 a hazai döntő idősávjában a teljes népességben és a felnőttek körében is megnyerte a nézettségi versenyt. A kétórás műsorfolyam idején az m1-re közel 2,5 millióan kapcsoltak oda legalább 1 percre. A műsor a 18-49 évesek körében is nagyon jó eredményt ért el: a közönségarány a fiatalabb célcsoportban is 17,1% lett.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik