Tech

Ennyibe fog kerülni a hirdetésmentes Facebook és Instagram

Harun Ozalp / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via AFP
Harun Ozalp / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via AFP

Kiderült, mennyibe kerülhet majd az Instagram és a Facebook fizetős, hirdetésmentes változata – írja az MTI a The Wall Street Journal cikke alapján.

Amint lapunk korábban megírta, a Meta már szeptemberben fontolgatta új, fizetős verziók létrehozását, akkor azonban árról még nem volt szó. A mostani hírek szerint a Facebook vagy Instagram hirdetésmentes változatáért nagyjából havi tíz eurót (3900 forintot) számláznának annak a felhasználónak, aki a webes felületeken fizet elő, minden további fiókért pedig körülbelül 6 eurót (2300 forintot) kérnének. A mobil eszközökön előfizetőktől viszont durván 13 eurót (5000 forintot) kérnének havonta egy fiókért, mivel figyelembe vennék az Apple és Google alkalmazásboltjai által felszámított jutalékot is.

A lap szerint a platformok ingyenesek maradnak azoknak, akik elfogadják a személyre szabott hirdetéseket.

Az Instagramnak és a Facebooknak egyébként már most is létezik „fizetős verziója”: havi 12 dollárért (~4300 Ft) a felhasználók megkaphatják a – korábban a hitelesítést jelző – kék pipát (Meta Verified) és egyéb privilégiumokat. Erről korábban részletesen írt a 24.hu.

A közösségi médiavállalatra idén 390 millió eurós (151 milliárd forintos) bírságot szabott ki az ír adatvédelmi hatóság azért, mert a Meta „szerződéses” jogalapra hivatkozva nem küldhet a felhasználóknak az online tevékenységük alapján kiválasztott hirdetéseket. A Meta ez után közölte, hogy a célzott reklámozáshoz a felhasználók hozzájárulását fogja kérni.

A WSJ cikke szerint a médiavállalat közben már fel is vette a kapcsolatot az európai szabályozó szervekkel, hogy az elkövetkező hónapok során bevezethesse az európai uniós felhasználók számára a hirdetésmentes csomagot, amit SNA (subscription no ads) néven emleget.

Kapcsolódó
Teljesen átalakul a közösségi média Európában: erre lehet számítani
A Facebook és az Európai Unió harca évek óta tart, azonban most úgy tűnik, sikerül keretek közé szorítani a közösségi médiaóriást, és a társait is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik