Tech

Ha nem szeret parkolni, ezt a rendszert imádni fogja

Valeria Nickel / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP
Valeria Nickel / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP

Fontos mérföldkőhöz érkezett az automatizált vezetés felé vezető úton a Bosch és a Mercedes-Benz. A német Szövetségi Közlekedési Hivatal  ugyanis jóváhagyta, hogy a két cég teljesen automatizált parkolási rendszerét a stuttgarti repülőtér parkolóházában használhassa. Ezzel ez a világ első, negyedik szintű, teljesen automatizált, vezető nélküli parkolási funkciója, amelyet hivatalosan is engedélyeztek kereskedelmi használatra.

Az automatizált parkolóinas szolgáltatásnak nincs szüksége emberi vezetőre: csak be kell hajtani a parkolóházba, kiszállni, és a járművet egy okostelefonos alkalmazással egyetlen érintéssel a parkolóhelyre küldeni. Miután a járművezető elhagyta a parkolóházat a jármű magától a kijelölt helyre hajt és leparkol. Később a jármű pontosan ugyanígy tér vissza a felvételi pontra.

A parkolóházban található érzékelők figyelik a jármű pályáját, annak környezetét, és szállítják a jármű irányításához szükséges információkat.

A járműben lévő technika az infrastruktúrától kapott információkat vezetési manőverekké alakítja, így a járművek önállóan képesek fel- és lehajtani a rámpákon, hogy a parkolóház emeletei között közlekedjenek. Ha az infrastruktúra érzékelői akadályt észlelnek, a jármű fékez és biztonságosan megáll, az útját pedig csak akkor folytatja, ha a terület szabaddá válik.

A két vállalat fokozatosan tervezi bevezetni a vezető nélküli parkolási szolgáltatást a stuttgarti repülőtér APCOA P6 parkolóházában. A szolgáltatás használatba vételére a 2022 júliusa óta gyártott S-osztály és EQS modellekkel rendelkező azon ügyfelek jogosultak, akik a Mercedes me connect részeként aktív Intelligent Park Pilot szolgáltatással rendelkeznek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik