Tech

Jön az áremelés a Telekomnál

A kedvezőtlen gazdasági folyamatok a távközlési iparágat sem kímélik, ezért a legnagyobb hazai szereplő, a Telekom szeptember 1-jétől számos, elsősorban régebbi tarifa havi és elérési díját megemeli. 2023-tól pedig minden évben automatikus inflációarányos árkorrekciót hajt végre – írja a HWSW.

A szolgáltató az előfizetők részére júliusban kiküldött számlalevelében közölte, hogy szeptember elsejétől számos, elsősorban régebbi díjcsomagot és opciót érintően megemeli előfizetési és igénybe vételi díjait. A portál szerint a szolgáltató korábban nem nyúlt hozzá a régebbi konstrukciók díjazásához, így sokan éveken keresztül változatlan havi díj mellett használhattak egy-egy szolgáltatást, hacsak időközben nem szerződtek át újabb díjcsomagra.

A szeptember elsején esedékes díjkorrekciók elsősorban a 2017-től 2020-ig értékesített, már lezárt lakossági mobiltelefon, mobilinternet, vezetékes internet, vezetékes telefon és tévészolgáltatásokat érinti.

Ennek mértéke többnyire nem éri el a 10 százalékot. A Telekom közölte, az érintett ügyfeleket támogatják abban, hogy az aktuális díjcsomag-portfoliójukból megtalálják a felhasználói igényeikhez legjobban illeszkedő és legjobb értékajánlatot nyújtó díjcsomagot. A Telekomot megelőzően a 4iG tulajdonában lévő Digi Távközlési Kft. korrigált lakossági árain, július 1-jétől. A végrehajtott díjkorrekció mértéke átlagosan 12 százalék volt.

FEDERICO GAMBARINI / DPA / AFP

Mindenkinek drágulhat a csomagja

A Magyar Telekom szeptember 1-től érvényes általános szerződési feltételeiben azonban egy ennél fontosabb, az összes előfizetőt érintő potenciális díjkorrekciós mechanizmus is megtalálható. E szerint a Telekom az „általa nyújtott szolgáltatások és azok ellenértéke közötti arányosság megőrzése érdekében”, egy új, inflációs árkorrekciót rögzítő záradékot is beilleszt a Lakossági ÁSZF-ébe.

A cég ebben rögzíti, hogy a mobil hang díjcsomagok havidíjai, és mobil internet adatdíjcsomagok havidíjai, a vezetékes internet díjcsomagok havidíjai, a vezetékes telefon díjcsomagok havi előfizetési díjai, a helyhez kötött műsorterjesztési szolgáltatás (TV) havi előfizetési díjai és alapkínálati csomagok havidíjai a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által közzétett éves átlagos fogyasztói árindex-változás mértékével megegyezően változnak majd az előző év végi díjakhoz képest.

Az árváltozásra a KSH éves átlagos fogyasztói árindexet tartalmazó közleményének közzétételét követő 90 napon belül kerül sor, automatikusan – első alkalommal 2023 elején, az idei évi inflációs adatok alapján. A szolgáltató hozzáteszi, az árkiigazítás alkalmazásával összefüggésben az előfizetőt felmondási jog már nem illeti meg ezt követően, ugyanis az már nem minősül az előfizetői szerződés módosításának.

A Telekom közölte, a korrekcióra nem a szolgáltatóra kirótt, éves szinten nagyjából 25 milliárd forintos plusz adóterhet jelentő extraprofitadó miatt került sor.

A cég hozzáteszi, mindkét változást érintően 45 napos felmondási lehetőséggel élhetnek az előfizetők. Az inflációs árkorrekció egyébként nem számít unikumnak a hazai piacon: korábban a Yettel és a Vodafone is beépített egy ehhez hasonló passzust szerződési feltételeibe. A Vodafone-nál annyi az eltérés, hogy az árváltozás alapja nem a naptári év szerint, hanem a tárgyévét megelőző naptári év augusztus 31. napja és az azt megelőző naptári év szeptember 1. napja között mért havi fogyasztói árindex-változás.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik