kkv
Gazdaság

Tovább növelnék részesedésüket a húsipari kkv-k

Reális cél, hogy a belföldi piac mintegy harmadát a Húscéh tagjai lássák el termékeikkel rövid időn belül - jelentette ki Babati Zoltán.

A Vállalkozó Húsiparosok és Húskereskedők Szövetsége (Húscéh) elnöke hozzátette: ezért a Húscéh – amely több mint 30 kis- és közepes méretű magyar húsipari vállalkozást képvisel – a következő másfél-két évben 30-32 százalékra kívánja emelni jelenlegi 25 százalékos belföldi piaci részesedését.

Az elnök elmondta: a magyar húsipar termelésének mintegy negyedét adják a Húscéhbe tömörült vállalkozások. Ez átlagosan évente mintegy 70-80 milliárd forintos árbevételt jelent. A cégek termékeik mintegy 90 százalékát belföldön értékesítik.

A szakember hozzátette: reméli, hogy az eltelt két évtizedben az ágazatban tevékenykedő kis- és közepes vállalkozások több tízmilliárd forintot fordítottak fejlesztésre, és ez nem volt hiábavaló. Számukra ugyanis nehéz volt teljesíteni az uniós követelményeket. Ezért minden uniós pályázati lehetőséget megragadtak annak érdekében, hogy forrásokat biztosítsanak a vállalkozásaik fejlesztéséhez.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik