Tech

Figyeljen, az Erste Bank ügyfeleire vadásznak a netes csalók!

Marjai János / 24.hu
Marjai János / 24.hu

Új adathalász módszerrel próbálkoznak csalók, webkeresős hirdetéssel tévesztik meg az ügyfeleket és irányítják őket hamis banki oldalra, hogy megszerezzék az adataikat – figyelmeztet az Erste. A bank arra kéri ügyfeleit, közvetlenül a bank oldalát keressék fel, annak címét írják a böngészőbe, és járjanak el körültekintően mielőtt azonosító adatot, jelszót, kódot adnak meg.

Azon ügyfelek, akik nem közvetlenül a www.erstebank.hu címet írják be a böngészőbe, hanem a bank nevére, vagy a netbankra keresnek rá, olyan hirdetéssel találkozhatnak az első találatok között, amely nem a pénzintézet weboldalára vagy netbanki megoldására mutat, hanem egy adathalász oldalra. Ez kinézetében hasonlít a bank oldalára, ám nem teljesen ugyanolyan.

Ha a gyanútlan ügyfél erre a hirdetésre kattint, akkor a belépési adatait már az adathalászoknak és nem a banknak adja meg.

A bank arra kéri ügyfeleit, hogy a böngészőbe mindig a bank címét írják be közvetlenül, és járjanak el fokozott körültekintéssel az azonosító adatok, jelszavak, kódok megadása előtt és után. Az Erste minden esetben kettős azonosítást alkalmaz a belépéskor, vagyis az ügyfelek értesítést – sms-t, push üzenetet – kapnak a tranzakciók jóváhagyásához. A legnagyobb problémát az okozza, ha az itt kapott egyedi kódot is megadják az adathalászoknak.

Érdemes ellenőrizni továbbá, hogy a másodlagos azonosításra kapott üzenetben a kóddal milyen műveletre ad az ügyfél jóváhagyást: a csalók ugyanis az azonosító és a jelszó megszerzése után általában nem arra a műveletre kérnek engedélyt, amelyet az ügyfél szeretett volna eredetileg elvégezni. A belépés helyett sokszor egy mobilbanki regisztrációra érkezik engedélykérés, amely általában el is tér a megszokott üzenettől – a nyelve például lehet magyar helyett angol. Mindig érdemes tehát megnézni a banktól érkező, egyedi kódot tartalmazó üzenet tartalmát, hogy arra a műveletre adjunk engedélyt, amit valóban el szeretnénk végezni.

A bank azt ajánlja, ha ügyfelei bármilyen szokatlan jelenséget tapasztalnak, például eltér az oldal a korábban megszokottól, nem a megszokott üzenet érkezik a banktól, más műveletre vonatkozik a kód, mint amit elvégezni szeretnének, akkor álljanak meg, kezdjék elölről a műveletet a www.erstebank.hu címen. A pénzintézet mindeközben megtette a szükséges lépéseket az adathalászokkal szembeni fellépés és a csaló oldalak eltávolítása érdekében.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik