Gazdaság

Októbertől működnek az APEH megyei igazgatóságai

Október elsejétől működnek az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) megyei igazgatóságai, amelyek az adózók közelében, helyi szinten látják el az adózással összefüggő napi feladatokat.

Ezzel létrejön a központi hivatalból, a regionális főigazgatóságokból és a megyei igazgatóságokból álló háromszintű adóhatóság. Az APEH közlése szerint a szervezeti változtatás nem jár semmilyen hátránnyal az ügyfelekre nézve, és “az APEH személyi állományában meglévő értékek sem sérülnek”.

A változtatás fontos alapelve volt, hogy a hivatal a Vám- és Pénzügyőrséggel megvalósuló integráció után is hatékonyan szolgálja az adózókat.

Az adó-, jövedelem- és illetőségigazolásokat a korábbi gyakorlathoz hasonlóan az adózó kérelmére bármelyik megyei igazgatóság kiadhatja, de az illetékügyekben kizárólag az eljáró hatósághoz lehet fordulni.

Az APEH központi hivatala a továbbiakban elvi, szakmai irányító munkát végez, míg a regionális főigazgatóságok ellátják a megyei igazgatóságok szakmai-törvényességi felügyeletét, összehangolják és szabályozzák azok munkáját. A regionális főigazgatóságok látják el a másodfokú jogorvoslati feladatokat is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik