Újabb nagyszabású kampányokra készülnek a jelek szerint: a Miniszterelnöki Kabinetiroda nettó 11,8 milliárd forintos szerződést kötött a kormányzati intézkedések népszerűsítését szolgáló kommunikációs feladatokra. Ennek a 70 százalékát, azaz 8,3 milliárd forintot mindenképpen köteles lehívni az állami megrendelő, 30 százalék felhasználása opcionális – derül ki a most nyilvánosságra hozott szerződésből.
Ami a beszerzés tárgyát illeti, a kontraktusban nem részletezik, hogy újabb Soros-plakátokat, esetleg további családbarát intézkedéseket népszerűsítő hirdetéseket rendelt-e meg Rogán Antalék tárcája. A konkrét „műszaki leírásban” az szerepel, mint az eddig eltapsolt durván 80 milliárd forintos kormányzati pr-Odüsszeia előző darabjainál is: „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok ellátása 11., valamint az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása 19.”
A megvalósítandó kommunikációs kampányokról a következő háttérinformációkat adta meg a Miniszterelnöki Kabinetiroda:
- A kormány egyes kiemelt intézkedéseivel kapcsolatban indít kampányokat, hogy megvilágítsa az intézkedés részleteit, okait, illetve az állampolgárok számára azokból eredő előnyöket.
- A belföldi naprakész és részletes tájékoztatás mellett fontos a nemzetközi közvélemény tájékoztatása is Magyarország egyes kiemelt ügyekben képviselt álláspontjáról és nézeteiről.
- Ezen célok elérése érdekében szükséges egyedi, kreatív tartalmak tervezése, amelyek érthető üzenetek közvetítenek, a hazai és a külföldi közvélemény számára bemutatják a kormány intézkedéseit.
- Továbbá elengedhetetlen, hogy a célközönség a kor informatikai fejlettségének megfelelő innovatív tájékoztatási felületeken is elérhető legyen, ezért szüksége a jelenlegi kommunikációs felületek, honlapok megújítása és újak kialakítása.
A szerződésből kiderül, hogy tavaly október végén jelent meg a felhívás a kormányzati kommunikációs közbeszerzési eljárásra, aminek az eredménye 50 milliárd forintos keretmegállapodás lett, ami alapesetben 12 hónapra jön létre, de legfeljebb a keret kimerüléséig tarthat. A cikkünk elején említett 11,8 milliárd forint ennek az 50 milliárdos etapnak a része. A nyertes pedig ezúttal is ugyanaz a két cég, mint másfél éve rendre: a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft., amelyek Balásy Gyula érdekeltségébe tartoznak, és amelyek a kormányzati kampányok tekintetében 2018 nyarán versenytárs nélkül maradtak.
Az előző évben is széles mozdulatokkal szórták a pénzt kormányzati pr-ra, tavaly novemberben arról számoltunk be, hogy abban az évben már 28 milliárd forintért magyarázta intézkedéseit a kormány:
A G7 pedig tavaly szeptemberben úgy számolt, hogy a propagandaminisztérium plakátkampányának feltalálása, 2016 vége óta összesen több mint 72 milliárdot fordítottak a magyar nép vizuális megdolgozására.
Kiemelt kép: Fülöp Dániel Mátyás / 24.hu