Az idén 15 éves Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. a 2018-as üzleti évét 445,11 milliárd forintos nettó árbevétellel és 26,5 milliárd forintos nyereséggel zárta, idén pedig további bővülésre számít – közölte a társaság az MTI-vel.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a vállalat 2018. márciustól 2019. február végéig tartó üzleti évében a nettó árbevétel több mint 31 százalékkal, az adózott eredmény pedig csaknem 55 százalékkal nőtt az előző évhez képest. A közleményben felidézték, hogy a társaság 2004. november 18-án nyitotta meg első logisztikai központját és 12 üzletét Magyarországon, ma már három logisztikai központtal és 182 áruházzal rendelkezik. A társaság az induláskor 1192 munkavállalót foglalkoztatott, dolgozóinak száma jelenleg meghaladja a hatezret.
Felkarolták a magyar beszállítókat
A vállalat 2013-ban indította el a „Lidl a magyar beszállítókért” programot, amelynek köszönhetően áruházaikban majdnem 60 százalékos a magyar termékek aránya. Az elmúlt gazdasági évben a vállalat bruttó 549 milliárd forint forgalmat realizált, melynek 52 százaléka a magyarországi beszállítókkal bonyolított forgalomból származott. A magyar beszállítók a legnagyobb arányban a bor (82 százalék), a pékáru (65 százalék), és a zöldség-gyümölcs (66 százalék) termékkategóriákban találhatóak meg.
A magyar beszállítóknál az áruházláncon keresztül bonyolított exportforgalom 2018-ban az előző évhez képest 15 százalékkal nőtt és megközelítette a 46 milliárd forintot. Megjegyezték, hogy a német diszkontlánc az elmúlt évben 11 millió palack magyar bort exportált, ami a teljes magyarországi borexport mintegy 27 százalékát teszi ki.
Kiemelt kép: MTVA/Bizományosi: Róka László