Tech

Komoly pénz jár egyetlen üzenetért

Ezt az akció szépen kimeríti az ingyen pénz fogalmát: a SpaceX első leendő űrturistája nyakába vette a Twittert, és több mint kétmillió forintnyi jent ígért néhány retweetért és egy követésért. A szerencsés nyertesekből 100 lesz, Yusaku Maezawa pedig személyes üzenetben értesíti majd őket.

Rekordot állított fel Yusaku Maezawa japán milliárdos Twitteren: övé a legtöbbet megosztott tweet az oldal fennállása óta, ami nem is csoda, hiszen szó szerint ingyen pénzt ígér mindössze egy megosztásért és követésért cserébe. A Zozotown online ruhaipari vállalat feje úgy döntött, hogy összesen 2,5 millió forintnak megfelelő jent oszt szét azok között, akik megosztják az erről szóló tweetjét, és közben be is követik a profilját. Az üzletember összesen 100 nyertest hirdet, és készpénzben fogja átadni a nyereményt a szerencséseknek.


Maezawa nemrég azzal szerzett magának nemzetközi hírnevet, hogy befizette magát Elon Musk Hold körüli útjára: a milliárdos nem az összes helyet vette meg magának, a maradékot szét fogja osztani művészek között, persze azt egyelőre nem tudni, pontosan kik mehetnek vele az űrbe. Maezawa óriási művészetrajongó: a BBC szerint 2016-ban 98 millió dollárt hagyott ott két New York-i árverésen. Az üzletember a következő években kiválasztja majd, hogy kiket visz magával az űrutazásra, valószínűleg több művészeti ág is képviseltetni fogja magát.

Megvan, kit visz a SpaceX a holdkörüli űrutazásra
Yusaku Maezawa japán milliomos az első utas, de nem megy egyedül.

Musk azt nem árulta el, hogy mennyibe került Maezawának bevásárolnia magát a BFR-re, de annyit azért elmondott, hogy az összeg kulcsfontosságú az újrahasználható rakéta fejlesztéséhez. A SpaceX atyja azt is elmondta, hogy Maezawa lett volna a két űrturista egyike, akik tavaly a Dragon űrkapszulával kerülik meg a Holdat, de ezt a missziót végül elvetették. Idén tervben van a bevetés, de már Maezawa nélkül, két asztronauta főszereplésével – ehhez azonban még egy legénység nélküli missziónak is jól kell sikerülnie.

A rekorder helyet egyébként egy olyan tweettől sikerült átvenni, amelyben a Wendy’s étteremlánctól érdeklődik egy srác arról, mennyi retweet kell ahhoz, hogy élete végéig ingyen kapja a chicken nuggetseket. A tweet 3,6 milliónál jár (18 millió volt a kitűzött cél, ezt nem sikerül elérni), Maezawa üzenete pedig 4,6 millió megosztásnál tart.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik