Túl sok izgalomra nem lehet számítani az állami kommunikációs megbízásoknál, mióta a Közbeszerzési Hatóság eltiltotta Kuna Tibor és Csetényi Csaba cégeit a tendereken való indulástól. Az aratást helyettük a villámgyorsan felemelkedő és a nagy öregeket beelőző Balásy Gyula cégei végzik el. Már nem csak a Nemzeti Kommunikációs Hivatal alá tartozó megbízásokon.
Balásy két vállalkozásával vesz részt az állami projektekben: a kommunikációval foglalkozó Lounge Design Kft.-vel és a médiafoglalásokért felelős New Land Media Kft.-vel.
Szeptemberben a budapesti Hungexpón rendezik meg az EuroSkills 2018 Európai Szakmunkásversenyt, az esemény reklámügynöki tevékenységét, illetve médiavásárlási feladatait pedig Balásy erre szakosodott cége, a New Land Media Kft. végzi el 335,1 millió forintért a MyAd Marketing Kft.-vel közösen. A Közbeszerzési Értesítőben megjelent hirdetmény szerint a megbízásra ajánlatot adott be az RC Creative News Kft., a Perform Consulting Kft. és a Pulz Média Zrt. is
Az EuroSkills megrendezésére az erre a célra, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által létrehozott SkillStar 2018 Európai Szakmunkásverseny Szervező Nonprofit Kft. augusztus 14-én 1,7 milliárd forintos szerződést kötött a Hungexpo Vásár és Reklám Zrt.-vel.
A New Land és a MyAd nem először dugják együtt a kezüket az állam zsebébe: közösen népszerűsítik a Szentendrei Skanzent, együtt dolgoztak a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemnek. Az Új Nemzedék Központ márciusi megbízását Balásy cége a Goodwill Communications Kft.-vel többek között éppen a MyAd elől vitte el.
Balásy Gyula már a 2005-ös plakátkampányban is bedolgozott a Fidesznek, de a közpénzes megrendelésekkel jól ellátott kommunikációs és PR-birodalma 2016-ban fialt először igazán nagyot: akkor 100 milliós osztalékot vehetett ki cégeiből. Tavaly pedig rekordot döntött:
Kép: NewLandMedia