Az elmúlt évek során a mindennapi élet fontos elemévé vált Kínában az internet és a mikroblogolás. Tavaly ilyenkor még “csak” minden ötödik, néhány hete pedig már minden negyedik internetező kínai volt – ezzel párhuzamosan nőtt a közösségi média szerepe is – ezen a platformon az internetezők csaknem fele, 250 millió fő volt aktív, számuk 2010 decemberéhez képest több mint megnégyszereződött.
A mikroblogok erejét a kínai és Kínában jelen lévő nyugati vállalatok is kihasználják, a fogyasztók megszólítására, akciók és kedvezmények promotálására, újdonságok és a céggel kapcsolatos hírek bejelentésére egyre több vállalkozás hozza létre saját felhasználói fiókját. Ezek azonban rendszeres karbantartást igényelnek, mihamarabb reagálni kell a fogyasztói visszajelzésekre, gondoskodni szükséges a szöveges bejegyzések mellett multimédiás tartalom – képek, videók – megosztásáról.
Kiemelkedő fontosságú a vásárlók érdeklődésének fenntartása, de megfelelő stratégiával a mikroblogok az új fogyasztók megnyerésére is kiváló teret biztosítanak. A feladat mára egész embert kívánó pozícióvá nőtte ki magát, így a vállalatok a platformot jól ismerő, fiatal, internetes marketingben jártas specialistákat bérelnek fel.
Számos példa szerint igen kifizetődő a mikroblogokon való kapcsolattartás. A nemzetközi vállalatok mellett a kínai cégeknek sem kell szégyenkezniük. Például a nemrég megnyitott pekingi Hello Kitty étterem napi akár 10 posztja mellett látogatóiról is tölt fel fényképeket, nemcsak őket, de barátaikat, ismerőseiket is a cég mikroblogjára vonzva ezzel.