Média

Nagyot nőtt a rádiós cég, amelynek Mészáros Lőrinc közvetett tulajdonosa lett nemrég

rádió, adás. MTI Fotó: Kovács Tamás
rádió, adás. MTI Fotó: Kovács Tamás

Ötven százalékkal tudta növelni kereskedelmi bevételeit az a rádiós reklámidőket értékesítő cég 2017 folyamán, melynek a felcsúti polgármester is közvetetten tulajdonosává vált december második felében. A Radio Sales House (RSH) Kft. hétfőn délelőtt adott tájékoztatást a saját növekedésével kapcsolatos számokról, valamint egyúttal prognózissal is szolgált 2018-at illetően.

A vállalat közlése alapján az MTVA rádióinak reklámidejét is értékesítő kereskedőház bevétele a jelentős növekedésnek köszönhetően 2017-ben elérte a 4,5 milliárd forintot.

Az RSH az Atmedia és HGY Invest közös leányvállalata. A HGY Invest Krskó Tibor kormányközeli üzletemberé, míg az Atmedia tulajdonosa Tombor András, az Orbán-kormány volt tanácsadója, Habony Árpád hitelezője, a mandiner.hu tulajdonosa, de tavaly december 18-án derült ki, hogy a Visus Kft.-n keresztül megjelent az Atmedia körül Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester cége, az Opus Global Nyrt. is.

Tévés cégekbe vásárolta be magát Mészáros Lőrinc
Az MTVA és a TV2 reklámidejét is az a cég értékesíti, amiben érdekeltséget szerzett a felcsúti polgármester.

Az RSH az MTVA országos lefedettségű rádióinak (Petőfi, Kossuth, Bartók, Dankó) értékesítése mellett a fővárosi vételkörzetű Sláger FM-nek, valamint továbbá 53 regionális rádiónak is értékesíti a reklámidejét. Ez azt jelenti, hogy a rádiót hallgató 15 év feletti lakosok több mint 70 százalékát az RSH portfólióján keresztül érhetik el a hirdetők.

A RSH piacvezetőnek számít. Forrás: KANTAR-Mediameter
A RSH piacvezetőnek számít. Forrás: KANTAR-Mediameter

A Class FM elnémítása után sem zuhant össze a rádiós piac

Az RSH becslése szerint 2017-ben kismértékben bővült a rádiós reklámtorta, köszönhetően főleg annak, hogy a vállalat összefogta a 2016 végére szétaprózódott rádiós szektort, ezáltal a piacon tudta tartani a korábbi országos kereskedelmi adó, a 2016-ban frekvenciáját elvesztő Class FM kereskedelmi 2,5-3 milliárd forintra becsült bevételének döntő részét.

Sikeresen zártuk az évet, hiszen árbevételünk emelkedésének jelentős része a kereskedelmi szektor aktivitásának köszönhető. A hirdetők számára cégünk portfóliója nyújtja a legnagyobb lefedettséget és egyedül kínálunk országos frekvenciákat. Cégünk piaci belépése kellett ahhoz, hogy a hirdetők számára a széttagolt rádiós piac tavaly is vonzó lehetőség legyen, és emiatt a 2016-os rádiós költések döntő része a rádióknál maradhatott. Becslésünk szerint tavaly a hirdetők az országos kampányok 60 százalékánál a mi portfóliónkat választották.

– mondta el Hanák Tamás, az RSH ügyvezetője.

Hanák Tamás
Hanák Tamás

2018-ban tovább bővülhet a rádiós piac

A rádiós reklámpiacon 2017-ben a gyógyszeripari és a gépjármű-kereskedelmi országos kampányok részaránya nőtt a leginkább. Az RSH-n keresztül értékesített országos reklámkampányok között pedig az előző évhez képest a gépjármű, a kereskedelem, a bank és biztosítás valamint a gyógyszeripar megjelenése erősödött.

A naponta rádiót hallgatók száma 2014-től emelkedik, és ez a tendencia kedvez a rádiós reklámpiacnak is, amely 2018-ban bővülhet

– tette hozzá az RSH vezetője, aki a Kantar-Mediameter adatokra hivatkozva kiemelte azt is, hogy 2016-hoz képest egy év alatt az RSH portfóliójába tartozó Petőfi Rádió nyerte országosan a legtöbb rádióhallgatót.

A Petőfi nyerte országosan a legtöbb hallgatót. Forrás. Kantar-Mediameter
A Petőfi nyerte országosan a legtöbb hallgatót. Forrás. Kantar-Mediameter

Jelezte azt is: Budapest leghallgatottabb rádiója, a Sláger FM, amely szintén az RSH portfólió tagja, tavaly közel 50 százalékkal növelte a műsorait választó hallgatók számát.

A Sláger FM is nagyot nőtt tavaly. Forrás: Kantar-Mediameter
A Sláger FM is nagyot nőtt tavaly. Forrás: Kantar-Mediameter
Vállalásaival szemben üldözi a magyar zenét rádiójában Andy Vajna
Méréssel bizonyítjuk: figyelmen kívül hagyta a médiatörvényt és saját médiaszolgáltatási szerződésének tartalmát Andy Vajna rádiója, a már húsznál is több várost letaroló Rádió 1. A rádió alig játszott magyar zeneműveket, holott a zenei műsorideje több mint 40 százalékára ezt vállalta.

Kiemelt kép: MTI Fotó, Kovács Tamás 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik