Láng Zoltán, a CEMP ügynökségi értékesítési igazgatója lett az IAB Hungary (az Interactive Advertising Bureau internetes reklámszakmai szervezet magyarországi képviseletének) Médiaszekciójának vezetője. A szakember Óhidi Zsuzsanna megüresedett pozícióját vette át.
Óhidi, aki a Marquard Media Magyarország irányítása mellett idén nyár óta a lengyelországi Marquardot is irányítja, az új feladatai miatt megnövekedett elfoglaltságaira hivatkozva mondott le – derül ki az IAB Hungary blogjából.
Láng Zoltán, az IAB Médiaszekciójának új vezetője a blog tudósítása alapján első beszédében a tagok aktív részvételére buzdított és jelezte: a Médiaszekcióban a helye minden olyan problémának, nehézségnek, feladatnak, melynek megoldása után a médiatulajdonosok képesek lehetnek a digitális reklám területét fejleszteni. A tagok a feladatok felsorolásakor nagyon sok témát jeleztek, melyeket érdemes egyenként is feldolgozni – ehhez pedig több vállalatnál is számít a szekció a csoportvezetők, senior munkatársak bevonására is. A következő időszakban olyan kérdések kerülnek napirendre mint a 3rd party mérések alkalmazási feltételei vagy a megrendelői oldal – különösen kisebb partnerek képzése. A blognak Láng aktuális kihívásként említette továbbá többek között a hirdetésblokkolást és a GDPR-t is.
Láng Zoltán a Semmelweis Orvostudományi Egyetemen szerezte diplomáját, majd a Corvinus Egyetem MBA képzésén vett részt. Orvosi egyetem és három év mentőzés után egy éles váltással a médiás karrierjét a régi Rádió 1-nél kezdte, majd helyi rádiók, a Roxy rádió és végül a Danubius rádió ügynökségi csoport vezetői pozíciójából ült át tizenkét év rádiózás után a nyomtatott sajtó világába. A Sanománál (a Central Médiacsoport elődjénél) az ügynökségi csoportot vezette öt évig. 2014 óta van a digitális világban a CEMP Sales House értékesítési vezetőjeként. 2016-tól vesz részt az IAB Médiaszekciójának munkájában.
Az IAB Hungary a Magyar Reklámszövetség keretein belül 2008 novemberében létrejött szakmai szervezet, mely a nemzetközi IAB hazai képviselője, az IAB Europe tagja. A szervezetet 46 cég alapította, köztük ügynökségek, kiadók, kutatócégek, hirdetők és egyéb az online hirdetési piacon tevékenykedő szolgáltató cégek. A szervezetnek mintegy 80 tagja van. A szervezet célja az online, interaktív, digitális marketing és reklámeszközök és megoldások ismertségének, használatának és elfogadottságának növelése, a digitális marketing iparág fejlesztése, a digitális média további erősítése, szakmai érdekképviselet és érdekérvényesítés hazai és nemzetközi fórumokon, üzleti, társadalmi és kormányzati szervezetekben, illetve egy iparági „közös hang” megteremtése, a piaci szereplők, szakmai szervezetek, szakmai sajtó, szakhatóságok irányába folyamatos kommunikáció.
Kiemelt kép: Láng Zoltán, az IAB Médiaszekció vezetője