Média

Két beszédes ábra a magyar rádiós piacról

Az országos rádióhallgatottsági adatok alapján idén február és április között a 15 éves, illetve annál idősebb (15+) korosztály körében a leghallgatottabb rádió a Petőfi Rádió volt, mely 15,55 százalékos közönségtáborral (reach) rendelkezett. Az állami rádiótól éppen csak lemaradva végzett a Kossuth Rádió, mely 15,38 százalékos közönségaránnyal rendelkezett.

A sorban a harmadik helyen végzett az Andy Vajna érdekeltségében lévő Rádió 1, mely 12,10 százalékot ért el úgy, hogy a Rádió 1 legújabb hálózatos bővülése csak májusban vette kezdetét. (Az új városokban való megjelenéstől a kormánybiztos rádiója jelentős hallgatószám-bővülést remél.)

Sláger FM került a negyedik helyre. Annak ellenére értek el 7,16 százalékos reachet, hogy a Radu Morar tulajdonában lévő Tematic Media Grouphoz tartozó rádió vételkörzete erősen Budapestre korlátozódik. A következő helyen a Simicska Lajoshoz köthető Music FM volt, mely 6,60 százalékot ért el. Csak ezután következik az ugyancsak állami és országosan fogható Dankó Rádió, mely 3,60 százalékos közönségaránnyal rendelkezett. A Dankó mögött a Klubrádió következik: az országos mérésben 1,97 százalékot kapott, de nem sokkal mögötte van az egy évvel ezelőtt indított Rádió Rock  is, mely 1,74 százalékkal rendelkezett. Ezzel egyébként még az állami és szintén országos vételkörzetű Bartók Rádió 1,22 százalékát is megelőzik. Csak ezután következik a listában a Spéder Zoltán féle CEMP-hez tartozó InfoRádió 0,87 százaléka, a Simicska Lajoshoz köthető Lánchíd Rádió 0,79 százaléka, valamint a Jazzy 0,68 és a Klasszik 0,49 százaléka.

Országos 15+ adatok
Országos hallgatottsági adatok a 15+ korosztály körében. Forrás: Kantar Hoffmann-Mediameter/24.hu

Máshogy alakulnak az erőviszonyok, ha csak Budapestre szűkítünk. A 15+ korosztályban itt a Sláger FM a piacvezető, a Rádió 1 pedig a második. A Kossuth Rádió a harmadik, a Music FM pedig a negyedik helyen végzett. Ezután a sorrend: Petőfi, Klubrádió, Rádió Rock, Info Rádió, Jazzy, Dankó, Bartók, Klasszik és csak a lista legvégén szerepel a Lánchíd Rádió.

(Az adatok a Kantar Hoffmann-Mediameter kutatásából származnak. A kutatás a hallgatók önbevallásán alapszik. A kutatás során 5541 fős mintát vettek alapul.)

Budapest 15+
A budapesti hallgatottság a 15+ korosztály körében. Adatok forrása: Kantar Hoffman-Mediameter

 

A Klubrádió sajtótájékoztatója Képszöveg Budapest, 2012. november 15. Arató András, a Klubrádió vezérigazgatója beszél a rádió sajtótájékoztatóján a budapesti Symbol gasztronómiai, szórakoztató és kulturális központban 2012. november 15-én. MTI Fotó: Kovács Tamás
Új befektetőt kaphat a Klubrádió?
Nem zárkózik el Arató András elnök-vezérigazgató, a Klubrádió Zrt. többségi tulajdonosa attól, hogy új befektetőt vonjon be. A Political Capital viszont nem eladó.
rádióstúdió
Hiábavaló volt a médiahatósági korlát
Sokáig úgy volt, nem lesz igazi verseny az NMHH által támasztott elvárások miatt az állam alá kerülő rádiós hallgatottságmérési tenderen, de végül mégis riválist kap a sokáig egyetlen esélyes pályázó.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik