Média

Durvul a vita, ki árulhatja a Reggeli Show reklámjait

Feloldhatatlannak tűnő ellentétek vannak a Tombor András és Krskó Tibor féle RSH, valamint a Rádió 1 Pécs és az Andy Vajna féle Rádió 1 között a Reggeli Show reklámideje kapcsán. Az RSH azt állítja, ők is árulhatják a reklámidőt, a Rádió 1 és a Rádió 1 Pécs ezt cáfolja. Az RSH pedig erre visszavágva közölte, már le is mentek az első szpotok. Tanulságos sztori a magyar rádiós piacról, ahol a kormányközeli üzletember érdekeltsége a kormánybiztos cégével vitatkozik.
Korábban a témában:

Csütörtöktől a Radio Sales House (RSH) Kft. is értékesíti a Rádió 1 Pécsen is megjelenő Reggeli Show reklámidejét, miután a pécsi helyi rádió bekapcsolódott Andy Vajna kormánybiztos Rádió 1 hálózatába, így Pécsen is hallhatóvá vált a Sebestyén Balázs-Vadon Jani-Rákóczi Ferenc trió által vezetett Reggeli Show című műsor – közölte tegnap az RSH, mely arra is emlékeztetett, hogy a Rádió 1 Pécs az Inspira Media Research idei első országos rádióhallgatottsági felmérése alapján 44 százalékos napi hallgatói eléréssel rendelkezik a helyi rádióhallgatók körében. (Nemrégiben egyébként a Médiatanács állami támogatást is megítélt a rádiónak hírműsor-gyártásra, épp akkor, amikor az a határozat született, hogy összekapcsolódhatnak a Rádió 1 budapesti adásával.)

A Habony Árpád hitelezőjeként, illetve Orbán Viktor volt biztonságpolitikai tanácsadójaként is ismert Tombor András által tavaly felvásárolt, ma már 37 tévés csatorna reklámidejét értékesítő Atmedia Kft. és a Krskó Tibor által közösen tulajdonolt, idén létrehozott rádiós reklámértékesítő cég, az RSH ügyvezetője, Hanák Tamás elmondta:

 Örömmel köszöntjük portfóliónkban a Rádió 1 műsorainak megjelenését, amely adó a kereskedelmileg kiemelt 18-59 éves korcsoportban az országos hallgatottsági rangsor 4. helyezettje. Különösképpen azért, mert kereskedőházunk a kizárólagos reklámértékesítője a Rádió 1 Pécs adónak.

A RSH egyébként azt is közölte tegnap, hogy régebb óta kizárólagos reklámértékesítői a Rádió 1 Pécsnek. Az újdonság az, hogy ott ezentúl megjelenik a Reggeli Show is, így az akörül megjelenő reklámidőket is elkezdik árulni az RSH értékesítői. Az RSH a kizárólagos reklámértékesítője az MTVA négy országos rádióadójának (Kossuth, Petőfi, Dankó, Bartók) valamint a Sláger FM-nek és közel 60 regionális adónak. Az RSH jelezte idei üzleti célja, hogy éves forgalma elérje a mintegy 8 milliárd forintra becsült 2017-es rádiós hirdetési piac felét.

A Vajna-féle Radio Plus Kft. szerint viszont náluk vannak a jogok

A Rádió 1 az RSH közlésével ellentétben pénteken arról adott ki tájékoztatást, hogy Sebestyén Balázsék műsorában, a Reggeli Show-ban továbbra is csak a Rádió 1-et üzemeltető Radio Plus Kft.-n keresztül vásárolhatnak reklámot a hirdetők.

A Rádió 1 hálózatán belül a Reggeli Show reklámidejének értékesítése a rádiót üzemeltető Radio Plus Kft. kezében van, ebben nem történt változás. Az új rádiók hálózatba csatlakozásával csupán a potenciális hallgatók száma emelkedett meg jelentősen

– szögezte le a cég ügyvezetője, Bakai Mátyás.

A Rádió 1 Pécs tulajdonosa szerint az RSH téved

Mivel a két nyilatkozat szöges ellentétben volt egymással, a 24.hu pénteken megkereste az ügyben Fodor Józsefet, a Rádió 1 Pécs ügyvezető-tulajdonosát. Fodor azt mondta, a Radio Sales House (RSH) ugyan valóban kizárólagosan értékesítheti a Rádió 1 Pécs műsorának reklámidejét, de a Rádió 1 Pécs napi médiaszolgáltatási jogosultsági ideje a hálózatba kapcsolódással a korábbi napi 24 óráról 9 óra 59 percre rövidült, vagyis az RSH már csak 9 óra 59 percnyi műsoridőben értékesíthet reklámidőt. Márpedig  az RSH-val kötött reklámértékesítői szerződés csak a médiaszolgáltatási szerződésben rögzített műsoridőre terjed ki, a hálózatba kapcsolódással átvett műsorok, így a Reggeli Show esetében a médiaszolgáltatási jogosultság a Radio Plus Kft.-t illeti.

Fodor József hozzátette: a hálózatba kapcsolódásról üzleti alapon döntöttek, mivel úgy ítélték meg, hogy nagy igény mutatkozik a hallgatók körében a Sebestyén Balázsék nevéhez kötődő Reggeli Showra, a hálózatba kapcsolódástól tehát hallgatottságnövekedést remélnek.

Az RSH vitatja az őket cáfoló nyilatkozatokat

Hanák Tamás, a Radió Sales House ügyvezető igazgatója a Radio Plus Kft., valamint a Rádió 1 Pécs tulajdonosának közleményére ekként reagált a 24.hu-nak péntek délután:

A Rádió 1 Pécs frekvenciájának teljes reklámideje tekintetében – függetlenül attól, hogy az saját vagy hálózatos műsoridőbe tartozik – a központi és ügynökségi reklámok kizárólagos értékesítési jogával a Radio Sales House Kft. rendelkezik, aminek értelmében a Rádió 1 Pécs teljes adásidejében hirdetések az RSH-n keresztül rendelhetők meg. A Rádió 1 Pécs erre vonatkozóan szerződéses kötelezettségvállalást tett, amelynek megszegése súlyos kártérítési kötelezettséget vonhat maga után, ily módon a tulajdonos, Fodor József korábban tett nyilatkozata bizonyosan csupán téves jogértelmezés következménye volt, és még véletlenül sem egy esetleges szerződésszegési szándék kinyilvánítása. Ezt igazolja többek között, hogy a mai napon az RHS által megrendelt reklámok sugárzásra kerültek a Reggeli Show műsoridejében is. Mindaddig, amíg a Rádió 1 Pécs frekvenciájának műsoridejébe a Reggeli Show is beletartozik, a központi és reklámügynökségi reklámok tekintetében a reklámidő értékesítési joga kizárólag az RSH-t illeti meg, amelyre természetesen fel fogjuk hívni a Rádió 1 Pécs ügyvezetőjének figyelmét – akár jogi úton is.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Indian women with empty plastic pots protest as they demand drinking water in Chennai on June 22, 2019. - Angry residents fight in queues at water taps, lakes have been turned into barren moonscapes and restaurants are cutting back on meals as the worst drought in living memory grips India's Chennai. (Photo by ARUN SANKAR / AFP)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.