Több mint 200 intézményvezető, óvodapedagógus, tanító és tanár vett részt a Neteducatio Kft. március 22-i Modern Pedagógus Konferenciáján a Larus Rendezvényközpontban.
A rendezvénnyel az volt a célunk, hogy innovatív eszközöket, új ötleteket adjunk a 21. század újfajta igényeire nyitó kollégáink kezébe. Előadóink hasznos módszertanokkal segítették a vállalkozó szellemű pedagógusokat, akik a korszerű IKT-eszközök (infokommunikációs technológia) megjelenésével, a Z generáció változó érdeklődésével és az új munkaerő-piaci kihívásokkal is szeretnének lépést tartani
– mondta el Páll Viktória, a Neteducatio ügyvezetője.
A Modern Pedagógus Konferencián hazai és nemzetközi szinten elismert szakemberek tartottak előadást. A plenáris előadások sorát Páll Viktória nyitotta, aki a „Ki a modern pedagógus?” és „Mi teszi azzá?” kérdések segítségével a 21. századi pedagógus eredményes tevékenységét járta körül, valamint bemutatta a Neteducatio legújabb fejlesztését, a PLAN-T intelligens tanári asszisztens applikációt, amely egy egyedülálló adminisztrációs és utility program pedagógusok számára. Az elektronikus tanári filofax segítségével minden tanítással kapcsolatos információt egyetlen helyen vezethet használója.
Ezt követően Tari Annamária pszichoanalitikus beszélt a digitális világ érzelmi hatásairól, illetve hasznos információkkal szolgálta résztvevőknek, hogy az „offline” tanárok jobban megértsék és közelebb kerüljenek az „online” gyerekekhez.
A délután szekcióülésekkel kezdődött: az óvodai és az iskolai szekcióban is 4-4 előadást hallgathattak meg az érdeklődők. Az óvodai szekcióban többek között Bakonyi Anna címzetes főiskolai docens adott elő, akinek az egyik legfontosabb gondolata az volt, hogy
majd az elmondottakat gyakorlati példákkal és módszerekkel támasztotta alá. Nagy Ildikó Mária óvodapedagógus, vezető szaktanácsadó avatta be a résztvevőket az IKT alapú, innovatív óvodai nevelés folyamatába. A szakember kidolgozott egy óvodai digitális pedagógiai módszertant, amely tartalmazza az IKT eszközök és az online alkalmazások bevezetését, valamint elősegíti az intenzívebb szakmai tevékenységet, a digitális kultúrához való hatékony kapcsolódást a gyermekinformatika alapozó funkciójával – ezzel segítve a kommunikációt, kreativitást, problémamegoldást és az alkotó tevékenységet.
Az iskolai szekcióban pedig a Neteducatio egyik sikerszerzője, Fegyverneki Gergő magyar – mozgóképkultúra és médiaismeret szakos tanár, aki az IKT-s ötlettár című könyv írójaként elkötelezett híve az IKT-s eszközök alkalmazásának és elmesélte, hogy a debreceni Fazekas Mihály Gimnáziumban hogyan épített diákjaival digitális múzeumot.
M-learning – lehetőségek, kihívások, tévutak címmel pedig Fehér Péter, az IKT MasterMinds Kutatócsoport vezetője tartott előadást.
A rendezvényre megkoronázásaképpen immár harmadik alkalommal adták át a Pedagógus Oscar-díjakat négy kategóriában. Idén Gundel Takács Gábortól vehették át a győztesek díjaikat kiemelkedő szakmai munkájuké elismeréseként.
Az óvoda kategóriát Mudriné Resku Szilvia (Kisvárda) óvodapedagógus nyerte, aki a szeretetet, a segítségnyújtást, az elesettebbek felkarolását tűzte ki zászlajára a legifjabb generáció érdekeit szolgálva. Pedagógus munkáját a hagyomány mély tisztelete mellett az innováció, a fejlesztés, a horizontális tudásátadás és a pedagógustársak érdekeinek képviselete jellemzi.
Az általános iskolai kategóriában a legtöbb szavazatot Roma Ádám (Nyíregyháza) fizika-informatika szakos tanár kapta, aki a kreatív, innovatív tanítást részesíti előnyben. Diákjai rajonganak érte, ami nem is csoda, hiszen az órák közötti szüneteket a gyerekekkel tölti, iskolai rendezvényeken beöltözik mesefigurának, osztályfőnöki órára neves vendégeket hív, családi programokat szervez.
Nagy László (Szeged) művészeti rajt, mozgókép- és médiaismeret szakos pedagógus a középiskolai kategória nyertese, aki méltán lehet büszke tanítványaira, hiszen az elmúlt években több mint 100 versenyen vettek részt, diákjai évente bekerülnek az OKTV verseny 1-10. helyezettjei közé. Ezen túlmenően komoly odafigyeléssel támogatja az államilag gondozott gyermekeket, valamint mentora a hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű gyermekeknek.
A szakmai különdíjat pedig 2017-ben Gabnai Katalin színműíró, kritikusnak ítélték, aki útjára indította a magyarországi drámapedagógus képzést, az angol drámaformákat adaptálta és továbbfejlesztette, Drámajátékok című könyve révén pedig a módszert rendszerré szélesítette, így önálló pedagógiai irányzatként is alkalmazható a közoktatásban, művészeti nevelésben.
A Neteducatio missziójának tekinti, hogy minél több pedagógusnak segíthessen akár család és munka mellett is lépést tartani a 21. század megváltozott igényeivel. Könnyen, gyorsan elvégezhető távoktatásos képzései, nélkülözhetetlen szakmai kiadványai mellett ezzel a konferenciával kívánt egyfajta szemléletformáló szerepet vállalni a pedagógus-társadalomban.