Kész Zoltán (független) országgyűlési képviselő külön-külön rákérdezett Rogán Antalnál, mennyiért hirdetett az állam a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon és partnerein keresztül tavaly decemberben a kormánybarát sajtóban (888.hu, Faktor.hu, Karc FM, Lokál, lokal.hu, Magyar Idők, Ripost.hu, TV2).
A magyar adófizetők pénzén vásárolt hirdetések hány emberhez jutottak el, milyen eredményt hoztak a kormányzati propaganda számára?
A miniszter helyett államtitkára egy olyan összefoglaló választ adott, amelynek lényege, továbbra sem tudják, mennyit költöttek.
Honnan tudhatnák?
Dömötör Csaba ismét jelezte, hogy az említett médiumokkal nem a Miniszterelnöki Kabinetiroda szerződött. A közbeszerzési törvénnyel összhangban a különböző ügynökségek foglalják le a hirdetéseket, amelyekről nincs adatbázisuk. Az államtitkár válaszából kiderül, hasonló kérdéseket a jövőben nem is nagyon érdemes feltenni, mert a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság állásfoglalásai alapján
a közérdekből nyilvános adat iránti igények teljesítése körében a közfeladatot ellátó szervek nem kötelesek – kizárólag az adatigénylés teljesítése érdekében – új, a rendelkezésre állókhoz képest minőségileg más adatot előállítani.
És jön a gyurcsányozás
Dömötör Csaba az összesített adatok nélkül is arról biztosította Kész Zoltánt, hogy
a jelenlegi kormány kevesebbet költ hirdetésekre, mint a Gyurcsány-Bajnai-kormányok. Emlékszünk még a 2006 és 2010 közötti időszakra, amikor az állam 84 milliárdot költött reklámcélokra.
Szerinte “az előző kormány volt az”, amely gyakran keverte a pártkommunikációt a kormányzati kommunikációval. Bár az előző kormány már szintén Orbán Viktoré volt, Dömötör Csaba nem a Fideszre gondolt, hiszen kirívó példaként azt a cikket említi, amelyet 2008-ban Gyurcsány Ferenc jelentetett meg a Népszabadságban. A 4,5 millió forintot a kormány és az MSZP közösen állta.