Belföld

Veszik a magyarok a Fordot, mint a cukrot

2004 első negyedévében a Ford Magyarországon 3.923 darab gépjárművet értékesített, 52,76 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az értékesítésen belül a személyautók száma 3.097, a kis haszonjárműveké pedig 826 darab volt.

Egy évvel korábban a Ford 1993 személyautót értékesített az első negyedévben és akkor piaci részesedése 4,22 százalékos volt az új autók, 42.267 darabos piacán. A Ford az LCV piacon 2003 első negyedévében 575 darabos értékesítéssel 10,6 százalékos piaci résszel bírt.

A Ford a személyautó értékesítést év/év több, mint 55 százalékkal növelte – azaz mindenképpen lényegesen gyorsabban, mint ahogy a piac nőtt ebben az időszakban.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) egyelőre nem tette közzé az első negyedéves eladásokra vonatkozó adatait. Az MGE korábbi becslései szerint idén a magyarországi új autó piac 5 százalékkal bővülhet, a GKI Gazdaságkutató és a Wallis Autóholding hétfőn publikált várakozása szerint pedig éves szinten 15 százalékkal, az első negyedévben 16 százalékkal bővülhet a piac. A GKI-Wallis felmérés az első negyedévre 55 ezer darabos eladást valószínűsített.

A Ford, a Daewoo, az Opel és a Suzuki 2003 első negyedévében a piac 54 százalékát fedte le, összesen 22.856 darabos értékesítéssel. Idén a “négyek” eladásai 19.283 darabot tettek ki, a piacvezető Suzuki és a második Opel eladásai csökkentek, a 2003 első negyedévében a piaci rész alapú sorrend 8. és 9. helyén álló Daewoo és Ford eladásai pedig nőttek.

Az idei év első negyedévében az új autók értékesítését az importőrök korábbi közlései szerint jelentősen hátráltatták a regisztrációs adó február elsejei bevezetését követő fennakadások. Ezek hatására az Opel februárban alig 793 autót tudott eladni, míg januárban 1214 darabot, márciusban pedig 2153 darabot. Az Opel és a Daewoo is az általa a negyedévben eladott autók több, mint felét márciusban értékesítette és a Ford márciusi 1480 darabos személyautó eladása is közel a fele a háromhavi adatnak.

Az Suzuki értékesítése több, mint 36 százalékkal maradt el az egyéként a Swift modell utolsó darabjainak eladására irányuló egy évvel korábbi kampány miatt kiugróan magas értékesítési adattól, míg az Opelé 25 százalékkal. A két éllovas 2003 első negyedévében a piac 39,81 százalékát fedte le és erősen kérdéses, hogy eladásaik csökkenését a többi márka egyáltalán kompenzálni tudta-e.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik