Az iskolák államosítása óta, egyes tantervek inkább hasonlítanak politikai programokra, mint ésszerű, átgondolt jövőképre. Magyarországon szokássá vált, hogy az Emberi Erőforrások Minisztériuma központilag nevezi ki az iskolaigazgatókat.
Volt már botrány ebből korábban is, mi is írtunk erről, például a Budai Nagy Antal Gimnázium kapcsán. Az államosítás következménye az lett, hogy a jelöltek programjukkal már nem a tantestületet, hanem a döntéshozó minisztereket próbálják meggyőzni. A 444.hu szerint, egy-egy igazgatójelölt pontosan tudja, mi az, amivel a kormányt le lehet venni a lábáról. Így kerülnek bele tantervekbe a nemzettudat erősödésére irányuló törekvések, vagy a világpolgárrá válás veszélyeire való felhívások.
A lap azt írja, a kiskunhalasi Bibó István Gimnázium igazgatói posztjára bejelentkező Csorba Imre tantervében az előremutató oktatási stratégiák helyett, inkább a hazafiasság fontosság kerül előtérbe. A pályázatban újítások nem nagyon fedezhetők fel, egyes információkat a Wikipédiáról másolt ki. Arra viszont felhívja a figyelmet, min múlhat „az ország felemelkedése vagy idegen hatalmak általi kihasználása”, emellett félti a tanulókat a világpolgárrá válástól. Ezért is hangsúlyozná a köznevelésben a nemzettudatot és a hazaszeretetet. Az iskola nyelvtanárai már levélben tiltakoztak a hasonló kijelentések ellen, végül a tantestület 80 százaléka le is szavazta a programot.
Amikor kiderült, hogy a tankerület vezetése őt támogatja, a többi tanár inkább nem indult ellene.