Mobil

iPhone-on már támad a Facebook új hírolvasója

A jelek szerint már elkezdték aktiválni a Facebook legújabb szolgáltatását, amely az idővonalon jeleníti meg a megosztott online cikkeket.

Arról már jó ideje beszél a világ, hogy a Facebook mennyire szeretné saját oldalán tartani a felhasználóit: mindent megtesz azért, hogy a megosztott tartalmak ne térítsék el máshová az olvasókat, így már az idővonalon játszódnak le a videók, animált gifek, zenék, aztán pedig lehet szépen görgetni tovább (és persze találkozni a boldog hirdetők reklámaival). Ezt a tervet maxolja ki a Zuckerberg-birodalom azzal, hogy igyekszik a belinkelt cikkeknél is megakadályozni, hogy a kíváncsi olvasó rájuk kattintva elvitorlázzon a Facebookról.

Az Instant Articles nevű megoldás minderre, hogy a közeljövőben a megosztott hírek és cikkek egy alkalmazáson belül is elolvasható, egységesített formában jelennek meg, ezáltal ezeket úgy olvashatjuk el, hogy közben egy pillanatig sem felejtjük el: a Facebookon vagyunk, ahol a cikk után még megannyi csodát láthatunk… és persze a reklámokat.

Most úgy tűnik, elkezdték “teríteni” ezt az új szolgáltatást. Egyelőre csak iPhone-okon látható a cikkekkel felturbózott Facebook, és itt is folyamatosan kapják meg a friss idővonalat a felhasználók – van már olyan kollégánk, akinél látszik az új funkció, másnál még nyoma sincs. Az viszont kissé riasztó, hogy az első próbálkozásra a cikkek behúzását sehol nem lehet kikapcsolni az iOS alatt futó Facebook-alkalmazás beállításai között. Az instant cikkeket egy kis villám “díszíti”, ha ezekre koppintunk, azonnal megnyílnak a hírfolyamon belül. Szakértők szerint ez egyrészt kiváló böngészési élmény a gyorsaság miatt, de mivel ezeket a cikkeket valószínűleg épp a gyorsaság érdekében már a háttérben előtölti az alkalmazás, megnövekedhet az adatforgalom, és hamarabb elfogyhat a szolgáltatónál előfizetett havi adatkeret.

iphone-facebook-instant-articles-02

Kinek jó ez? A Facebooknak biztosan a már fent említett okok miatt, de a felhasználók is megszerethetik a gyorsaság és kompakt megvalósítás miatt (egészen addig, amíg a hónap közepén meg nem érkezik az SMS, hogy mindjárt elfogy az adatkeret). A cikkeket publikálóknak azonban biztosan nagy fejtörést okoz majd, hiszen egyrészt ilyenkor törlődnek a speciális tartalmak, beágyazott multimédiás elemek, és főleg az eredeti híroldalon megjelenő reklámok – márpedig a hírgyártók épp ebből élnek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik