Egy új kutatás szerint a humorérzék valóban növeli a vonzerőt

24.hu

2017. 08. 08. 11:53

Egy új tanulmány szerint a humor valóban segíthet a párszerzésben. Egy villámrandis kísérletben az alanyok a vicces embereket vonzóbbnak látták, mint a kevésbé humoros személyeket.

Daniel Doerksen még a Simon Fraser Egyetem pszichológushallgatójaként vezette a kutatást. A szakértő szerint a humor vonzóvá teszi az embereket, ez pedig segítheti az irántuk táplált romantikus érzelmek kialakulását is.

Doerksen a Live Science-nek azt mondta, sok korábbi tanulmány jutott arra, hogy ha egy személy vonzó, azt a többiek hajlamosabbak viccesnek találni. Ugyanakkor eddig nem volt olyan vizsgálat, amely ennek a fordítottját, azaz a humor vonzó hatását bizonyította volna.

Az új kutatásban 50-50 férfi és női hallgató vett rész egy villámrandi-sorozaton. Az alanyok fizikai vonzerejének felméréséhez a kísérlet megkezdése előtt a kutatók értékelték a résztvevők fotóit. Mivel a szakértők nem érintkeztek az alanyokkal, így személyiségük nem befolyásolta a minősítést.

A vizsgálatban az alanyok öt-tíz, egyenként négyperces randin vettek részt. Egy-egy beszélgetés végén a hallgatók röviden kiértékelték párjukat, kitérve annak vonzerejére, humorérzékére, illetve arra, hogy romantikus értelemben érdekesnek találták-e az illetőt.

Az adatok összehasonlításakor a csapat arra jutott, hogy az alanyok a vicces személyeket vonzóbbnak látták, mint a csak a megjelenés alapján rangsoroló kutatók. Doerksen szerint a férfiaknál a humorérzéknek különösen nagy volt a hatása.

A vizsgálat azt is felfedte, hogy a rosszabb humorérzék negatívan befolyásolta a résztvevők vonzerejét.

Ha valaki nem volt vicces, azt egyértelműen kevésbé vonzónak látták, szóval ez egy figyelmeztetés

– mondta Doerksen. A szakértő hozzátette, kísérletükben csak heteroszexuális személyek szerepeltek.

(Live Science)