MAMMOGRAPHY EXAMINATION
Reportage in a radiology service in a hospital in Haute-Savoie, France. Digital mammogram.

AMELIE-BENOIST / BSIP

Mérföldkő a mellrák kutatásában

Vaskor Máté

újságíró. 2016. 05. 02. 19:23

Kutatók szerint szinte tökéletes képük van a genetikai eseményekről, melyek a mellrák kialakulásához vezetnek.

A Nature tudományos lapban publikált tanulmány szerint mérföldkőhöz érkezett az orvostudomány és hamarosan újfajta módszerek állhatnak majd rendelkezésre a betegség gyógyításában és megelőzésében.

A maga nemében a legterjedelmesebb rendelkezésre álló kutatás során kiszűrtek minden lehetséges okot, ami a mellszövet károsodásához vezethet.

Hogy megértsük magát a betegséget, a kutatóknak előbb azt kell megtudniuk, mi zajlik le a DNS-ben, hogy az egészséges szövet elrákosodik.

A nemzetközi kutatócsoport tagjai 560 mellrákos nő vizsgálata során hárommilliárd genetikai kódsort vettek szemügyre. Az eredményből kiderül, mindössze 93 olyan gén létezik, ami mutálódás során tumor kialakulásához vezethet.

Közülük sokat már korábban felfedeztek, de a lista véglegesítése sokat segíthet az előrelépésben.

Sir Mike Stratton, Cambridge-i professzor, a kutatás vezetője szerint mérföldkőhöz érkeztek a rákkutatásban.

Körülbelül húszezer gén van az emberi genomban. A mellrákot figyelve most már tudjuk, hogy ezekből 93 lesz mutálódás során normál mellszövetből rákos mellszövet, ami nagyon fontos információ. A listánkat továbbítjuk az egyetemek, a gyógyszertárak és a biotechnikai cége számára, hogy mielőbb új gyógyszert tudjanak készíteni.

(via BBC)