Tech

A kutyát sem érdekli a YouTube extra funkciója

A tech cégek világában manapság a virtuális valóság az egyik legforróbb téma, mindenki szeretné kivenni a részét a nagy VR-forradalomból, ám a Google egyik legújabb szolgáltatása azt mutatja, hogy a felhasználókat egyelőre nem annyira hozzák lázba az ezzel járó lehetőségek.

Tíz éve a virtuális valóság többnyire még csak egy érdekes jövőkép volt, amivel főleg regényekben és filmekben találkozhattunk, napjainkban viszont már lassan a mindennapok része – legalábbis a nagy cégek ezt szeretnék.

A Samsung okostelefonokhoz készített VR-szemüveget, a Sony a PlayStation 4-hez adott ki ilyen kiegészítőt, a Facebook megvette az Oculust és a közösségi oldal részévé kívánja tenni a virtuális valóság élményét, és a Google is benne van a buliban, hiszen képessé tette a YouTube-ot arra, hogy feldolgozza a 360 fokban készített videókat, amiket kedvünk szerint forgathatunk és nézelődhetünk bennük.

Jópofa ez a 360 fokos kamera, de pénzt nem adnánk érte
Menő a 360 fokos képek és videók készítése, de az új Samsung Gear 360 még nagyon messze van a tökéletestől.

A keresőóriás viszont nemcsak a felhasználói élményt szeretné növelni a lehetőséggel, de a tartalomgyártókat is igyekszik segíteni, éppen ezért minden olyan 360 fokos videónál, ami átlépte az 1000 megtekintést, elérhetővé tették a hőtérképet, hogy a videósok utólag elemezhessék, hogy a videót megtekintők pontosan merre nézelődtek a szabadon „bejárható” mozgóképeken.

Forrás: Google / YouTube

Habár az dicséretes, hogy a Google igyekszik felhasználói és videós oldalról is a maximumot nyújtani, a cég által közzétett 360-os fokos videók elemzése alapján a nézők nagy részét hidegen hagyja ez a funkció, hiszen a hőtérkép tanulsága szerint a nézők 75%-a egyáltalán nem forgatta a videót, és csak 20% volt az, aki vette a fáradtságot, hogy megfordítsa a képet, és megnézze mi van a kamera „háta mögött”.

A hőtérkép persze nem csak a videósoknak fontos, de a Google-nek is, hiszen ennek hála tudják optimalizálni a streamet: a háttérben dolgozó mesterséges intelligencia ugyanis elemzi a mozgóképet és azt a részét mutatja a lehető legjobb minőségben, ahová a nézők figyelme leginkább koncentrálódik.

Az pedig, hogy a nézők egyelőre nem túl aktívak, még nem vette el a Google kedvét a 360 fokos tartalmaktól, sőt továbbra is hisznek benne: bejelentették ugyanis, hogy VR Creator Lab néven képzést biztosítanak a VR-videókban gondolkodó tartalomgyártók számára, és a jelentkezők akár 30-40 000 dollárt is kaphatnak, hogy megvalósítsák az álomprojektjüket.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik