The YouTube video app is seen on various digital devices on 28 March, 2017. (Photo by Jaap Arriens/NurPhoto)
Tech

A kutyát sem érdekli a YouTube extra funkciója

Birkás Péter
Birkás Péter

újságíró. 2017. 06. 19. 11:02

A tech cégek világában manapság a virtuális valóság az egyik legforróbb téma, mindenki szeretné kivenni a részét a nagy VR-forradalomból, ám a Google egyik legújabb szolgáltatása azt mutatja, hogy a felhasználókat egyelőre nem annyira hozzák lázba az ezzel járó lehetőségek.
Korábban a témában:

Tíz éve a virtuális valóság többnyire még csak egy érdekes jövőkép volt, amivel főleg regényekben és filmekben találkozhattunk, napjainkban viszont már lassan a mindennapok része – legalábbis a nagy cégek ezt szeretnék.

A Samsung okostelefonokhoz készített VR-szemüveget, a Sony a PlayStation 4-hez adott ki ilyen kiegészítőt, a Facebook megvette az Oculust és a közösségi oldal részévé kívánja tenni a virtuális valóság élményét, és a Google is benne van a buliban, hiszen képessé tette a YouTube-ot arra, hogy feldolgozza a 360 fokban készített videókat, amiket kedvünk szerint forgathatunk és nézelődhetünk bennük.

Jópofa ez a 360 fokos kamera, de pénzt nem adnánk érte
A Samsung tavaly dobta piacra az első olyan kütyüjét, aminek elsődleges célja, hogy 360 fokos képeket és videókat készíthessünk vele. Idén – a Galaxy S8 premierjéhez igazítva – megérkezett az új változat, de nem vagyunk meggyőződve arról, hogy megéri az érte kért közel százezer forintot.

A keresőóriás viszont nemcsak a felhasználói élményt szeretné növelni a lehetőséggel, de a tartalomgyártókat is igyekszik segíteni, éppen ezért minden olyan 360 fokos videónál, ami átlépte az 1000 megtekintést, elérhetővé tették a hőtérképet, hogy a videósok utólag elemezhessék, hogy a videót megtekintők pontosan merre nézelődtek a szabadon „bejárható” mozgóképeken.

Forrás: Google / YouTube

Habár az dicséretes, hogy a Google igyekszik felhasználói és videós oldalról is a maximumot nyújtani, a cég által közzétett 360-os fokos videók elemzése alapján a nézők nagy részét hidegen hagyja ez a funkció, hiszen a hőtérkép tanulsága szerint a nézők 75%-a egyáltalán nem forgatta a videót, és csak 20% volt az, aki vette a fáradtságot, hogy megfordítsa a képet, és megnézze mi van a kamera „háta mögött”.

A hőtérkép persze nem csak a videósoknak fontos, de a Google-nek is, hiszen ennek hála tudják optimalizálni a streamet: a háttérben dolgozó mesterséges intelligencia ugyanis elemzi a mozgóképet és azt a részét mutatja a lehető legjobb minőségben, ahová a nézők figyelme leginkább koncentrálódik.

Az pedig, hogy a nézők egyelőre nem túl aktívak, még nem vette el a Google kedvét a 360 fokos tartalmaktól, sőt továbbra is hisznek benne: bejelentették ugyanis, hogy VR Creator Lab néven képzést biztosítanak a VR-videókban gondolkodó tartalomgyártók számára, és a jelentkezők akár 30-40 000 dollárt is kaphatnak, hogy megvalósítsák az álomprojektjüket.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Fotó: 24.hu / Bielik István
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.