The Walkman is a brand of Sony. It is a portable player of music, radio plays or dictations. The devices are now almost completely out of circulation. Germany, Europe
Date: 19.03.2016 | usage worldwide
Tech

A magyarok görcsösen ragaszkodnak az ósdi kütyükhöz

Birkás Péter
Birkás Péter

újságíró. 2017. 04. 27. 10:01

A hazai lakosság felénél még van otthon kazettás magnó, de a walkmanünket is féltve őrizzük, derül ki a Jófogás és GKI közös, médiafogyasztási szokásokat vizsgáló felméréséből.
Korábban a témában:

Lassan felnő egy olyan generáció, amelyik alig tartott a kezében CD-t, retrónak tartja a DVD-t, a kazettás magnóról, a lemezekről és a videokazettákról nem is beszélve. A Jófogás feltérképezte, mi a helyzet a magyar háztartásokban: mi az, amit még mindig fellelhetünk vagy használunk a 10-15 évvel ezelőtt népszerű kincsekből. Az audiovizuális tartalmak fejlődésével és gyors terjedésével sok eszköz feleslegessé vált, de úgy tűnik, ezek csak lassan tűnnek el a hazai otthonokból.

A felmérésben résztvevő aktív internetezők bő tízezres bázisából csupán 16% jelezte, hogy az említett eszközök egyikével sem rendelkezik. Ugyanakkor a „retró” kütyük elérhetősége és használatuk intenzitása között jelentős különbségek figyelhetők meg, ráadásul ezek nincsenek egyenes arányban egymással.

Forrás: Jófogás

A háztartások 45%-ában található Hi-Fi, 40%-nál van mp3-lejátszó, a videoeszközök közül pedig a DVD lejátszó (65%) a leggyakoribb. A válaszokból úgy tűnik, a mára old schoolnak nyilvánított használati tárgyak még mindig harcolnak a köztudatban maradásért, hiszen a Hi-Fi-vel rendelkezők közel kétharmada hetente legalább egyszer használja a technikát, az okostelefonok megjelenésével feleslegessé váló mp3-lejátszók pedig a birtokosok 44%-ánál kerülnek elő ugyanilyen gyakorisággal.

VHS-lejátszó és kazettás magnó a háztartások negyedében bújik meg, ám a tulajdonosok fele már egyáltalán nem használja azokat. Szintén feledésbe merültek a hordozható kazetták és CD-lejátszók is, amelyek csupán a lakosság tizedénél találhatók meg.

A felmérésben részt vevők a digitális tartalmakat főleg azért kedvelik, mert ezeket bárhol és bármikor elérhetik, a különböző képi- és hanganyagok között pedig könnyedén válogathatnak.

Forrás: Jófogás

Digitális zenei gyűjteményt a megkérdezettek 30%-a, filmet/sorozatot/videót 25%-uk, míg videojátékot bő 10%-uk birtokol. Az audiovizuális kedvencek mellett ugyanakkor még mindig hangsúlyos szerepet tölt be a könyvgyűjtemény, hiszen az olvasók közel fele tudatosan építi könyvtárát. A tízezres minta 80%-a a hagyományos könyvek mellett voksolt, szemben azok digitalizált változatával.

A legnagyobb audiovizuális gyűjtő a Z generáció (az 1996 után születettek): esetükben a digitális formában való felhalmozás lényegesen preferáltabb, mint a hagyományos. Ugyanakkor hagyományos könyveket még ők is sokkal nagyobb arányban gyűjtenek, ami azt is előrevetíti, hogy a klasszikus könyvpiac még hosszú ideig élni és virágozni fog.

Forrás: Jófogás
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

German Chancellor and CDU party leader Angela Merkel (C) addresses supporters after exit poll results were broadcasted on public television at an election night event at the party's headquarters in Berlin during the general election on September 24, 2017.
Germany voted in a general election expected to hand Chancellor Angela Merkel a fourth term, while the hard-right Alternative for Germany (AfD) party is predicted to win its first seats in the national parliament. / AFP PHOTO / Odd ANDERSEN
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.