The Walkman is a brand of Sony. It is a portable player of music, radio plays or dictations. The devices are now almost completely out of circulation. Germany, Europe
Date: 19.03.2016 | usage worldwide
Tech

A magyarok görcsösen ragaszkodnak az ósdi kütyükhöz

Birkás Péter
Birkás Péter

újságíró. 2017. 04. 27. 10:01

A hazai lakosság felénél még van otthon kazettás magnó, de a walkmanünket is féltve őrizzük, derül ki a Jófogás és GKI közös, médiafogyasztási szokásokat vizsgáló felméréséből.
Korábban a témában:

Lassan felnő egy olyan generáció, amelyik alig tartott a kezében CD-t, retrónak tartja a DVD-t, a kazettás magnóról, a lemezekről és a videokazettákról nem is beszélve. A Jófogás feltérképezte, mi a helyzet a magyar háztartásokban: mi az, amit még mindig fellelhetünk vagy használunk a 10-15 évvel ezelőtt népszerű kincsekből. Az audiovizuális tartalmak fejlődésével és gyors terjedésével sok eszköz feleslegessé vált, de úgy tűnik, ezek csak lassan tűnnek el a hazai otthonokból.

A felmérésben résztvevő aktív internetezők bő tízezres bázisából csupán 16% jelezte, hogy az említett eszközök egyikével sem rendelkezik. Ugyanakkor a „retró” kütyük elérhetősége és használatuk intenzitása között jelentős különbségek figyelhetők meg, ráadásul ezek nincsenek egyenes arányban egymással.

Forrás: Jófogás

A háztartások 45%-ában található Hi-Fi, 40%-nál van mp3-lejátszó, a videoeszközök közül pedig a DVD lejátszó (65%) a leggyakoribb. A válaszokból úgy tűnik, a mára old schoolnak nyilvánított használati tárgyak még mindig harcolnak a köztudatban maradásért, hiszen a Hi-Fi-vel rendelkezők közel kétharmada hetente legalább egyszer használja a technikát, az okostelefonok megjelenésével feleslegessé váló mp3-lejátszók pedig a birtokosok 44%-ánál kerülnek elő ugyanilyen gyakorisággal.

VHS-lejátszó és kazettás magnó a háztartások negyedében bújik meg, ám a tulajdonosok fele már egyáltalán nem használja azokat. Szintén feledésbe merültek a hordozható kazetták és CD-lejátszók is, amelyek csupán a lakosság tizedénél találhatók meg.

A felmérésben részt vevők a digitális tartalmakat főleg azért kedvelik, mert ezeket bárhol és bármikor elérhetik, a különböző képi- és hanganyagok között pedig könnyedén válogathatnak.

Forrás: Jófogás

Digitális zenei gyűjteményt a megkérdezettek 30%-a, filmet/sorozatot/videót 25%-uk, míg videojátékot bő 10%-uk birtokol. Az audiovizuális kedvencek mellett ugyanakkor még mindig hangsúlyos szerepet tölt be a könyvgyűjtemény, hiszen az olvasók közel fele tudatosan építi könyvtárát. A tízezres minta 80%-a a hagyományos könyvek mellett voksolt, szemben azok digitalizált változatával.

A legnagyobb audiovizuális gyűjtő a Z generáció (az 1996 után születettek): esetükben a digitális formában való felhalmozás lényegesen preferáltabb, mint a hagyományos. Ugyanakkor hagyományos könyveket még ők is sokkal nagyobb arányban gyűjtenek, ami azt is előrevetíti, hogy a klasszikus könyvpiac még hosszú ideig élni és virágozni fog.

Forrás: Jófogás
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.