Tech

Megvannak a YouTube Red első saját műsorai

Négy darab kétes értékű, saját gyártású anyaggal indul a reklámmentes YouTube Red ingyenes időszaka.

Tavaly októberben indult a YouTube Red, a Google videós szolgáltatásának előfizetős mutációja, mely havi 9,99 dollárért (nagyjából 2800 forintért) száműzi a reklámokat, illetve a Netflixhez hasonlóan saját tartalmakat is kínál, melyeket csakis a Red nézői élvezhetnek.

Tegnaptól már bárki megnézheti a YouTube Red egyedi ajánlatait is, melyben többek között ismertebb YouTuberek vannak (ők olyan figurák, akik általában ülnek és játszanak, vagy beszélnek valamiről, közben mindezt millióan nézik). Egyrészről logikus lépés ilyen emberkék szerepeltetése, másrészt viszont aki nem járatos a YouTube világában, nem fogja érteni, hogy miért annyira nagy szám az illető, akit néz, ettől pedig úgy érezheti, elpocsékolja a pénzét. Mindenesetre most harmincnapos ingyenes kipróbálási lehetőség áll mindenki rendelkezésére, legalábbis az Egyesült Államok területén, mert jelenleg csak ott elérhető, de néhány más országból is elő lehet majd fizetni a szolgáltatásra (itthonról még nem).

Ám nem feltétlen kell siránkozni azon, hogy Magyarországról nem élvezhető a YouTube Red, mert jelenleg négy saját filmet kínál a szolgáltatás, melyből az egyik az A Trip to Unicorn Island, ami dokumentarista stílusban követi Lilly Singh (YouTube híresség) 26 állomásos világ körül útját. Másodikként említhető a Lazer Team, mely négy fickó kalandjait meséli el, akik megtalálják egy földönkívüli ruházatát, és annak egy-egy darabját magukra húzzák. Maradjunk annyiban, hogy a kritikusok nem tapsoltak egyszerre felállva a film láttán. Harmadik a Scare PewDiePie, ami az egyik legismertebb és legjobban kereső YouTuberre alapoz, kitéve őt mindenféle, horrorjátékokból ismert szituációnak. Végezetül említhető a Dance Camp, ami táncosok nyári tábora, és nagyjából ennyi.

Így gyorsan átfutva, a reklámmentesség és a közepes saját tartalmak miatt nem biztos, hogy megérné 10 dollárt kicsörgetni havonta, bár – ahogy írtuk is – itthonról nem érhető el a szolgáltatás, és mire az lesz (vagy az lehet), addigra másoknak biztos lesz annyi tapasztalata, hogy őket meghallgatva (elolvasva) tudjuk, nekünk megéri-e.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik