Szórakozás

Pixa: Elég, ha a karriered elején vagy tehetséges

A 21. század egyik legsikeresebb magyar slágerszerzője, övé a MIZU és a Bulibáró. Most arra vágyott, legyen egy saját dala is saját klippel. Szókimondó interjú, ami egy házibuli utáni reggelen készült.

Kávét?

Ige’.

Csinálj magadnak, nem az enyém a ház. 

Oké.

Fotó: 24.hu/Fülöp Dániel Mátyás

Délelőtt tíz óra. Alszik mindenki.

Megnézem, mi van a konyhában.

(két perccel később)

Sikerült?

Faszt, mindegy. Kezdjük.

A legújabb számod stílusában kérdezve: az arcod milyen? Te vagy bulibáró?

Először is baszd meg.

És másodszor?

Másodszor pedig: jól látod. Tizenöt éve éjszakázom.

Mikor fogod plasztikáztatni magad?

Sose. Viszont annyit ordítoztam már a dj-pult mögött, hogy sérvet kaptam. Komolyan.

Sérved is van? Azt mondtad, azért nem ülsz jakuzziba, mert most műtötték ki az aranyeredet. Tényleg az éjszakák miatt robbantál így le?

Mi más miatt?

Az a baj, hogy régen sokat ittam. De amikor már egy üveg vodka sem volt elég, hogy bebasszak, abbahagytam.

Fotó: 24.hu/Fülöp Dániel Mátyás

Azóta viszont folyamatosan romlik az állapotom, lehet, vissza kellene térni az iváshoz. A dj-k kilencven százaléka piál, vagy drogozik.

Most jelent meg az első olyan számod, amiben te énekelsz, és te vagy a klip főszereplője is. Miért most tolod magad az előtérbe, mikor így lerobbantál?

Ha jön az ihlet, csinálni kell.

Elindítottad SP-t, Fluort és Kis Grófót a pályán. Most arra vágysz, hogy egy dalt végre a te arcodhoz kössenek?

Szerintem mindenki vágyik erre, még te is.

Tudod, mi a siker titka?

Nincs ilyen.

Tehetséges vagy? Vagy csak voltál?

Elég, ha a karriered elején vagy tehetséges, utána azt kell tudatosan továbbépíteni. Előre sosem tudod eldönteni, miből lesz sláger. Mindig a közönség dönt.

Fotó: 24.hu/Fülöp Dániel Mátyás

Melyik dalod sikerén lepődtél meg legjobban?

A korai SP-dalokon. Tizenéves hülyegyerekekként mi voltunk az elsők, akik olyan dallal jutottak be a Vivába, amit nem a Szabo Zé, vagy a Rakonczai Viktor írt. Rengeteg emberrel dolgoztam, akibe kódolva volt a siker.

Nemcsak a zenén múlik, miből lesz sláger, hanem a karakteren, az öltözködésen, a hozzáálláson, a kisugárzáson. Csak ezek után jön a zene.

Még egy fontos dolog: ha nem született volna meg a Mizu meg a Bulibáró, akkor is tudnék dj-ként dolgozni, mert itthon minden baráti alapon működik. Ismerem a szervezők hetven százalékát, Mizu nélkül is felléphetnék, csak kicsit kevesebb pénzért.

Hallani, nemzetközi produkciókban is dolgozol.

Van ilyen.

Nem beszélhetsz róluk?

Nem. Mivel ghostproducerként voltam jelen ezekben. Titoktartási szerződés köt.

Hogyan találnak meg téged?

Adatbázisból, véletlenül, vagy ismertségen keresztül.

Fotó: 24.hu/Fülöp Dániel Mátyás

A külföldi számok közül, melyek készítésében részt vettél, mennyin áll a legnézettebb videó?

Annyit elárulhatok, hogy ötven- és százmillió között.

Egyszeri megbízási díjat kapsz? Le kell mondanod a jogdíjról?

Külföldön a nagy kiadók és előadók megesznek reggelire, örülhetsz, hogy egyáltalán dolgozhatsz nekik, és a végén beleegyezel mindenbe.

Melyik világsztár ismeri a neved?

Snoop Dogg. Erről a munkáról beszélhetek. Az ő egyik zenéjét egy szlovák sráccal írtunk, de sajnos nem ment nagyot.

Mit mondott Snoop a munkádra?

Személyesen megdicsért a klipforgatás során, tán annyit mondott: „Good shit.”

Működik ez fordítva is? Van magyar slágert, ami pár száz dolláros zenei alapból készült?

Inkább külföldit tudnék említeni, Will I Am a legnagyobb lopós.

Melyik volt életedet legmenőbb klubja, ahol játszhattál? Ushuaia?

Hát, az még csak álom. Inkább arra vágyom, hogy negyven-ötvenévesen nappal játsszak Ibizán. Leszarom, melyik klubban.

A dj-knél nincs korhatár?

Nem nagyon. Én a magam harmincöt évével még csicska vagyok.

Te vagy Vágvölgyi Noémi?

A kérdésed is milyen?

Ajánlott videó

Olvasói sztorik