Szórakozás

Betiltották a tévében, a neten nagy siker

Frankó Máté
Frankó Máté

2014. 02. 04. 15:00

Korábban a témában:

A legnagyobb világcégek dollár-euró milliókat költenek arra, hogy a termékeik kitűnjenek a konkurensek portékái közül. Az egymás illetve a vásárlók pénztárcája ellen folytatott kampányháborúban azonban a legjobb szándékú marketingstratégák is néha-néha túllőnek a célon. Nem egy – olykor szexista, máskor túlzottan erőszakos – reklám végezte óriásplakátok és tévés szereplés helyett internetes videómegosztókon. Most ezek közül mutatunk be néhányat.

Védekezz!

Nehéz hatásos, „sárga karika”-barát reklámot készíteni egy óvszernek. A legfigyelemfelkeltőbb darabokat ezért a televíziós csatornák éjszakai műsorsávjába és az internet videómegosztóira száműzik. Ezt persze a kreatív marketingesek aligha bánják.

Az egyik belga cég tévéképernyőről letiltott reklámját eddig több tízmillióan látták az interneten, és úgy véljük, legalább ugyanennyi fogyott a gyártó termékeiből a kisfilm hatására.

Forrás: Youtube.com/bannedcommercials

Rend a lelke mindennek

Az IKEA marketing csapata – amely a 2012-es szaúd-arábiai kampányával véglegesen kimaxolta a politikai korrektség fogalmát – folyamatosan bombázza a világot provokatív, sokak szerint humoros, mások szerint botrányos reklámjaival. Kétségtelen, a bútorgyártó cég médiastábja előszeretettel nyúl olyan konzervatív népharagot kiváltó témákhoz, mint a transzvesztitizmus vagy épp a homoszexualitás. Itt egy könnyedebb reklámjukat mutatjuk meg, amellyel a cég a rendetlen anyukákat szólítja meg.

Forrás: Youtbe.com/alphastorm

A morbid is tilos

Nyilvánvaló, miért került a Hyundai holland közönségnek szánt reklámja indexre. Az északi-tengeri ország sok mindenre nyitott lakói sem nézik ugyanis jó szemmel, ha egy autógyár a halálos közlekedési balesetekből csinál viccet a kampányaiban. Az internet persze megőrizte a morbid kisfilmet, így az tovább hirdetheti a cég 2011-es modelljének frappáns ötletét.

Forrás: Youtube.com/FanFlir

Sört lányokkal, férfiaknak

A sörgyárak évek óta jól bevált reklámreceptje szerint, bármilyen ital eladható formás, lengén öltözött lányokkal telepakolt hirdetésekkel. A Bud Light nem is törte nagyon magát, hogy felrúgja ezt a trendet. Egy medence, bikinis csajok és persze pár üveg sör. Íme, az eredmény.

Forrás: Youtube.com/Banned Commercial

Magvadult csajok

Több mint félévtizede sokkolja a gyengébbik nemet az AXE finoman szólva is áthallásos – vagy még inkább szexista – reklámjaival. Nem egy feminista szervezetnél verték ki a biztosítékot az illatszergyártó megveszett lányokat bemutató promóciós filmjei. Lássuk be, nem véletlenül. Az alábbi videóban a tíz legjobbat gyűjtötte össze a márka egyik rajongója.

Forrás: Youtube.com/Gera G

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.