Szórakozás

Betiltották a tévében, a neten nagy siker

Frankó Máté
Frankó Máté

2014. 02. 04. 15:00

Korábban a témában:

A legnagyobb világcégek dollár-euró milliókat költenek arra, hogy a termékeik kitűnjenek a konkurensek portékái közül. Az egymás illetve a vásárlók pénztárcája ellen folytatott kampányháborúban azonban a legjobb szándékú marketingstratégák is néha-néha túllőnek a célon. Nem egy – olykor szexista, máskor túlzottan erőszakos – reklám végezte óriásplakátok és tévés szereplés helyett internetes videómegosztókon. Most ezek közül mutatunk be néhányat.

Védekezz!

Nehéz hatásos, „sárga karika”-barát reklámot készíteni egy óvszernek. A legfigyelemfelkeltőbb darabokat ezért a televíziós csatornák éjszakai műsorsávjába és az internet videómegosztóira száműzik. Ezt persze a kreatív marketingesek aligha bánják.

Az egyik belga cég tévéképernyőről letiltott reklámját eddig több tízmillióan látták az interneten, és úgy véljük, legalább ugyanennyi fogyott a gyártó termékeiből a kisfilm hatására.

Forrás: Youtube.com/bannedcommercials

Rend a lelke mindennek

Az IKEA marketing csapata – amely a 2012-es szaúd-arábiai kampányával véglegesen kimaxolta a politikai korrektség fogalmát – folyamatosan bombázza a világot provokatív, sokak szerint humoros, mások szerint botrányos reklámjaival. Kétségtelen, a bútorgyártó cég médiastábja előszeretettel nyúl olyan konzervatív népharagot kiváltó témákhoz, mint a transzvesztitizmus vagy épp a homoszexualitás. Itt egy könnyedebb reklámjukat mutatjuk meg, amellyel a cég a rendetlen anyukákat szólítja meg.

Forrás: Youtbe.com/alphastorm

A morbid is tilos

Nyilvánvaló, miért került a Hyundai holland közönségnek szánt reklámja indexre. Az északi-tengeri ország sok mindenre nyitott lakói sem nézik ugyanis jó szemmel, ha egy autógyár a halálos közlekedési balesetekből csinál viccet a kampányaiban. Az internet persze megőrizte a morbid kisfilmet, így az tovább hirdetheti a cég 2011-es modelljének frappáns ötletét.

Forrás: Youtube.com/FanFlir

Sört lányokkal, férfiaknak

A sörgyárak évek óta jól bevált reklámreceptje szerint, bármilyen ital eladható formás, lengén öltözött lányokkal telepakolt hirdetésekkel. A Bud Light nem is törte nagyon magát, hogy felrúgja ezt a trendet. Egy medence, bikinis csajok és persze pár üveg sör. Íme, az eredmény.

Forrás: Youtube.com/Banned Commercial

Magvadult csajok

Több mint félévtizede sokkolja a gyengébbik nemet az AXE finoman szólva is áthallásos – vagy még inkább szexista – reklámjaival. Nem egy feminista szervezetnél verték ki a biztosítékot az illatszergyártó megveszett lányokat bemutató promóciós filmjei. Lássuk be, nem véletlenül. Az alábbi videóban a tíz legjobbat gyűjtötte össze a márka egyik rajongója.

Forrás: Youtube.com/Gera G

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

German Chancellor and CDU party leader Angela Merkel (C) addresses supporters after exit poll results were broadcasted on public television at an election night event at the party's headquarters in Berlin during the general election on September 24, 2017.
Germany voted in a general election expected to hand Chancellor Angela Merkel a fourth term, while the hard-right Alternative for Germany (AfD) party is predicted to win its first seats in the national parliament. / AFP PHOTO / Odd ANDERSEN
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.