Mobil

Most már biztos: 1,3 millió mobil némult el szombaton

Június 30-án járt le a határideje a feltöltőkártyás SIM-kártyák adategyeztetésének. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz (NMHH) beérkezett szolgáltatói adatok alapján a kártyák több mint kétharmadát egyeztették az előfizetők a szolgáltatókkal.

Aki lecsúszott a határidőről, annak mindhárom szolgáltatónál lesz lehetősége új szerződéskötés mellett a hívószám és az egyenleg visszaszerzésére. Mutatjuk, hogyan:

Ezért nem működik a mobilja szombat reggeltől
Aki nem végezte el az adategyeztetést, az nem tud telefonálni.

Az összesítése alapján a nagyjából négymillió érintett SIM-kártya 68 százalékánál, több mint 2,7 millió esetben történt meg az adategyeztetés múlt hét péntek éjfélig, azaz 1,3 millióan arra ébredtek szombat reggel, hogy nem tudnak telefonálni.

Az NMHH ugyanakkor felhívja a figyelmet, hogy a rég nem aktív, feleslegessé vált SIM-kártyák adatait többségét vélhetően szándékosan nem egyeztették, mert már nem kívánják tovább használni.

A hatóság álláspontja szerint ugyanakkor, ha valaki elmulasztotta az adategyeztetést határidőre, nincs jogi akadálya egy bizonyos ideig a megszűnt szerződések újrakötésének, így a hívószámot és egyenleget vissza lehet szerezni.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik