Mobil

Elbukhat a legismertebb okosóra márka

Horváth Balázs
Horváth Balázs

újságíró. 2016. 12. 01. 14:22

A Pebble már nem bírja az anyagi nehézségeket, így várhatóan igent mond a felvásárlásra.
Korábban a témában:

Pedig annyira ígéretesen indult minden. A Pebble volt az okosóra piac úttörője, a Kickstarter kampányuk nagyot ment annak idejét (4,7 milli dollár 30 nap alatt), mostanra pedig több generáció is megjelent az órákból. A gond csak az, hogy még ez sem elég, a vállalat masszív adósságállományt halmozott fel, most pedig az a hír járja, hogy elkerülhetetlen a felvásárlás.

Későn eszméltek, de még kiszállhatnak

Ez lehetne szomorú dolog is, az azonban bíztató, hogy a vevőjelölt állítólag a Fitbit, amely a világ első számú fitness tracker gyártója. Az információt a The Information (nomen est omen) szellőztette meg, amely újságírói úgy tudják, hogy 34-40 millió dollár közötti összeget adnának a Pebble-ért, ami nem hangzik rosszul, bár ez elég relatív.A Pebble a becslések szerint legalább 25 milliós adósságot halmozott fel, így annak fedezésére tökéletesen elegendő ez a pénz, a fájdalmas inkább az, hogy ha korábban lépnek, sokkal jobban szállhattak volna ki a buliból. Többen tettek (volna) már ajánlatot nekik: a Citizen 2015-ben állítólag 740 millió dollárt adott volna a fiatal csapatért, amivel egy komplett termékcsaládot vásároltak volna maguknak.

Pebble Time Round

A másik kérő az Intel volt, aki kicsit később, a Time Round óra piacra kerülése és ottani gyenge szereplése után tett ajánlatot. A chipgyártó már egy jóval szerényebb, de még így is értékelhető ajánlatot tett (70 millió USD), de ahhoz a feltételhez kötötte, hogy tartsák vissza az éppen aktuális modellek (Pebble 2, Pebble Time 2) Kickstarter kampányát. A Pebble vezetősége mindkét lehetőséget visszautasította, de a helyzet azóta sem lett jobb és egy ideje már ő maguk keresik aktívan azt a partnert, aki kisegíti őket a bajban.

A The Information úgy tudja, és egyébként is az a logikus, hogy a Fitbit ki fogja vezetni a piacról a Pebble órákat, mivel neki megvan a saját portfóliója, és elsősorban technológiára, szabadalmakra, és az operációs rendszerre van szüksége. Ez egybevág azzal egyébként, hogy a Pebble legutóbbi modelljei sokkal inkább fitness trackerként, mintsem okosóraként értelmezhetők.

Hogy jutottak el idáig?

A történetnek több érdekes eleme is van, amelyek közül az egyik az, hogy az okosóra nem tudta úgy igazán elkapni a vásárlókat. Az elmúlt évek statisztikái mind azt mutatták, hogy nőnek ugyan az eladások, de nem dinamikusan, és főleg nem abban az ütemben, ahogy például az okostelefonok tették. A szereplők nem tudták megértetni velünk, hogy miért jó egy ilyen óra viselése, és ez már önmagában elég egy iparág gyengüléséhez.

A másik probléma magában a Pebble-ben keresendő. Egy fiatal, egyetlen lábon álló vállalkozásról van szó, ami azonnal megérzi, ha nem úgy mennek a dolgok, ahogy kellene. A hardvergyártás a létező legköltségesebb mulatság, úgy meg főleg óriási rizikók vannak benne, ha az eladások nem úgy alakulnak, ahogy arra a cég számított.

A Pebble-nek egyszerűen kiürültek a forrásai, a befektetők már nem látnak benne fantáziát és nincs más divízió, ami ellensúlyozná a rossz eredményeket. Az Apple, vagy a Samsung sokkal stabilabb lábakon áll, bár az is érdekes, hogy előbbi a mai napig nem hozta nyilvánosságra, hogy pontosan mennyi Apple Watch-ot sikerül negyedévente eladnia.

A két cég (Fitbit, Pebble) egyelőre nem kommentálták az értesüléseket, de az eddigi tapasztalatok azt mutatták, hogy ha egy ilyen hír felröppen, ott nagy az esélye annak, hogy lesz üzlet.

Ezért ha valaki még szeretne Pebble órához jutni, az siessen, mert jövőre már nagy eséllyel nem lesz miből választania.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.