Megyeri András Jonatán Fotó: Neményi Márton/24.hu
Média

Eltiltás miatt változás a 168 Óránál, a Brit Médiánál és a Klubrádiónál

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 10. 24. 12:47

Megyeri András Jonatán, a Brit Media résztulajdonosa és igazgatója, a 168 Órát működtető Telegráf ügyvezetője és a Klubrádió igazgatósági tagja 2020 decemberéig nem lehet vezető tisztségviselő és többségi tulajdonos cégekben. Emiatt személyi változás volt a Telegráf élén és a Brit Mediánál, a Klubrádiónál pedig kikerült az igazgatóságból.
Korábban a témában:

A cégnyilvántartás alapján még 2015. december 29-én jogerősen öt évre eltiltotta a bíróság Megyeri András Jonatánt, a belga alapítványi hátterű Brit Europe Foundation többségi és Megyeri kisebbségi tulajdonában lévő Brit Media ügyvezető igazgatóját attól, hogy bármely cégben vezető tisztségviselő legyen. A bíróság azért határozott így, mert Megyeri (akkoriban még Megyeri András Ádámként) olyan cégnek volt az ügyvezetője és tulajdonosa, melyet a bíróság kényszertörlés miatt szüntetett meg tavaly.

Az említett, kényszertörlés alá helyezett cég az Agora Trade Kft. volt, mely 784 ezer forint adóhátralékot is maga mögött hagyott, amelyet az adóhatóság nem tudott érvényesíteni, a társaságnak ugyanis nem volt fellelhető vagyona, ami ezt fedezte volna.

 A Klubrádiót, a Brit Médiát és a 168 Órát is érinti az eltiltás

Információink szerint Megyeri eltiltása miatt az elmúlt időszakban jelentős változásokra került sor a Klubrádiónál, a 168 Óra hetilapot kiadó Telegráf Kft.-nél és a Brit Mediánál.

Váltás a Brit Media élén

A bíróság ugyanis törölte Megyerit a Brit Media ügyvezetői posztjáról. Az ő utódjának idén október 3-án egy bizonyos Udvardi Gábort neveztek ki. További érdekesség, hogy végrehajtásra is sor került: a jelek alapján lefoglalták Megyeri tulajdonrészét.

Új ügyvezető a 168 óra kiadójának élén

Megyeri eltiltása miatt a 168 Óra kiadójánál, a Telegráfnál is változás volt. Idén április 22-én Szabados Krisztián, a Political Capital alapítója és egyik vezetője vette át a cég irányítását  az eltiltott Megyeritől. (A Brit Media a Telegráfot tavaly vásárolta meg.)

Kikerült a Klubrádióból

Megyeri András a Klubrádió igazgatóságában is tag volt, hiszen a Brit Media mostanra jelentős tulajdoni hányadot szerzett a Klubrádió Zrt. részvényeiből. A bíróság azonban miután idén júliusban észlelte, hogy Megyerit még tavaly eltiltották az efféle pozíciók betöltésétől, július 13-i hatállyal törölte a rádió igazgatóságából. Pedig a Brit Media terve az volt, hogy akár többségbe is kerüljön a Klubrádióban.

Megyeri András Jonatán a 24.hu-nak adott interjú alkalmával idén áprilisban azt nyilatkozta:

Nekünk olyan struktúránk van a Klubrádióban, hogy folyamatosan teszünk bele pénzt, finanszírozzuk a veszteségeket és növeljük a tulajdonrészünk. A tulajdonrészünk minden hónapban növekszik.

A klubrádiós tulajdonrészt az idei évben megközelítőleg 25 százalékra emeli a Brit Media – derült ki a korábbi interjúnkból. A Brit Media hat részletben összesen mintegy 250 millió forintos tőkeemelést hajt végre a Klubrádiót­ üzemeltető cégben.

Belga alapítványi pénzeket költenek

A 168 Órát tavaly megvásároló, kevesebb mint egy évvel ezelőtt, 2015 júniusában 3 millió forint törzstőkével alapított, törökbálinti székhelyű Brit Media a belga székhelyű Brit Europe Foundation többségi, valamint Megyeri András Jonatán kisebbségi tulajdonában álló vállalkozás. A Brit Media ügyvezetője Megyeri András Jonatán 2012-ig üzletfejlesztési igazgató volt a TV2-ben, korábban pedig a Viasat kereskedelmi igazgatójaként tevékenykedett. Megyeri emellett a Bét Sálom Zsinagóga körzeti elöljárójaként is ismert. Megyeri akkor lett a Klubrádió igazgatóságának tagja, amikor tavaly júniusban 40 millió forintért kisebbségi tulajdonrészt szerzett a Brit Media kft. a Klubrádióban. (A Klubrádió többségi tulajdonosa és egyben a rádió vezérigazgatója változatlanul Arató András maradt.) A Brit Media egyébként a törökbálinti Olajág otthonokhoz is szorosan kapcsolódik.

Megyeriék az Origót és a Népszavát is megvették volna

A Brit Médiát mint a Népszava lehetséges felvásárlóját is emlegették még az idei év elején, sőt Megyeri maga nyilatkozta portálunknak, hogy további felvásárlási terveik is vannak a magyar médiaiparban. Emellett az Origo Médiát is szívesen megvették volna, de azt túlárazottnak tartották, így kiszálltak a versenyből – árulta el.

A 24.hu kereste az ügyben az érintettet is. Megyeri András Jonatánnak néhány napja írásban küldtük meg kérdéseinket. Válaszképpen egy rövid üzenetváltás alkalmával elismerte, hogy tavaly decemberben eltiltották attól, hogy vezető tisztségviselő legyen. (Szerettünk volna ennek kapcsán néhány további kérdést is feltenni Megyerinek, ezért abban maradtunk, hogy telefonon elmeséli a dolog hátterét. Sajnos azóta viszont nem tudjuk utolérni az általunk ismert számán, és ő sem hívott fel bennünket a megbeszélt módon. Természetesen, ha sikerül kapcsolatba lépnünk vele, az általa elmondottakról beszámolunk.)

Egy hónap alatt a második eltiltott személy az iparágban

Az elmúlt időszakban Megyeri András Jonatán már a második olyan személy a hazai médiaiparban, aki bírósági eltiltás alatt áll. Néhány napja az MTVA leányvállalatának felügyelőbizottsági tagjáról derített ki hasonlót a 24.hu. Az MTVA a cikkünk nyomán vizsgálatot indított, majd a cikk megjelenése után kevesebb mint egy nappal vissza is hívta az érintett Tóth Tamást az Újmédia és Teletext Kft. felügyelőbizottságából. Tóth eltiltását egyébként Nobilis Márton ügyvezetői posztból történő távozása kapcsán vettük észre.

(Kiemelt kép: Megyeri András Jonatán, Fotó: Neményi Márton/24.hu)

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.