Média

Egy tanulmány szerint a magazinok biztosítják a legjobb ROI-t

magazinok fotó:sxc
magazinok fotó:sxc

A legjobb reklámköltés-megtérülést (Return of Investment – ROI) továbbra is a magazin hozza – ezt állítja a Nielsen Catalina Solutions (NCS) tanulmánya az elmúlt 11 év közel 1400 reklámkampányának eredménye alapján.

Az NCS kutatásában 2004 és 2015 közötti időszak FMCG reklámkampányainak ROI adatait elemezték tüzesen, és összehasonlították azokat a lineáris TV, az online display, a digitális videó, a mobil- és a magazinhirdetések hatékonyságával. Az jött ki, hogy a vizsgált 7 népszerű kategória – étel, ital, baba, egészség, szépségápolás, vény nélküli szerek (OTC) stb. – 450 márkájának ROI szempontjából a legjobb eredményeket a magazinköltések hozták.

Az eredményekre természetesen a magyarországi lapkiadók közösen induló kampányában is igyekeznek majd felhívni a figyelmet. A kampányban arra hívják a Magyar Lapkiadók Egyesületének tagjai, hogy a digitális média egyre nagyobb térhódítása mellett sem érdemes a printet kihagyni a hirdetési mixből, mivel a nyomtatott médiában hirdetésre elköltött összegek közel négyszeresét hozta vissza a hirdetőknek.

Ha kíváncsi a magyarországi magazinpiacon zajló trendekre, ide is kattintson.

(Fotó: sxc-stock)

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik