táblagép
Média

Neten is néz tévéműsort a magyarok harmada – íme a Nielsen friss adatai

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 08. 23. 16:20

A 18-29 évesek körében a legnépszerűbb az internetes tévézés. A legkedveltebb műfaj a neten a sport, a szappanopera, a hírek és a tehetségkutató.
Korábban a témában:

Interneten is néz tévét a négy évesnél idősebb magyar tévéfogyasztó közül minden harmadik (35 százalék). Hazai tévés tartalmakat minden hatodik (16 százalék) magyar néz a neten.

Így készült a kutatás

A Nielsen Közönségmérés Kft. TV Plusz felmérését régiók és településméretek szerint reprezentatív országos háztartási mintán, sztenderd kérdőíves személyes megkérdezéssel, számítógépen rögzítve végezték. Az eredményeket a 2016. január elsejére számított népesség előrejelzés kor, nem végzettség, háztartásméret, településtípus és statisztikai régió szerint súlyozták. A felmérés időszaka 2016. február 17-március 26. volt. Az adatok 9.154.312 magánháztartásban élő, négy évnél idősebb személyt reprezentálnak.

Naponta tévézik a neten a négy évesnél idősebbek három százaléka, hetenként egyszer-kétszer további tíz, míg annál ritkábban huszonkét százaléka. Elsősorban a 18-49 éves korosztályra, illetve a legalább érettségivel rendelkezőkre jellemző, hogy interneten néznek tévét. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Közönségmérés négy évesnél idősebbek körében végzett TV Plusz kutatása, melynek eredményeit kedden publikálta a televíziós nézettségmérésre szakosodott cég.

Az adatsor alapján a legnépszerűbb magyar műsorok a neten:

  • sport (35 százalékos nézettséggel)
  • szappanopera (31 százalék)
  • hírek (29 százalék)
  • tehetségkutató (28 százalék),
  • valóságshow (17 százalék),
  • showműsor (16 százalék),
  • magazin, főzés és kvíz (egyaránt 12-12  százalék).

A legtöbben laptopról nézik a netes műsorokat

Magyar tévés tartalmat interneten mintegy 1,4 millióan néznek, és hozzá nagyobb képernyőket részesítenek előnyben; laptopot a magyar fogyasztók 58 százaléka, asztali számítógépet 54, táblagépet 14, okostelefont 10 százaléka szokott használni.

Jönnek fel a mobil eszközök

Egyre nagyobb szerepet kapnak a mobil eszközök. Öt 18-49 éves felnőttből négynek már van okostelefonja, amit 71 százalékuk használ arra is, hogy az interneten böngésszen vele. A laptop szintén eléggé elterjedt ebben a korosztályban. Tagjainak 64 százaléka rendelkezik laptoppal, és 52 százalék használja azt (is) otthoni internetezésre.

Minél fiatalabb valaki, annál inkább interneten néz tévét

Életkor szerint az interneten tévézés legelterjedtebb a 18-29 évesek körében, 31 százalékos aránnyal. Őket a 30-39 évesek valamint 40-49 évesek követik 19, illetve 18 százalékos mutatóval. A többi korosztálynak csak 10-11 százaléka él ezzel a lehetőséggel. A nemek aránya 52:48 százalék a nők javára.

Erős a háttértévézés: netezés közben tévézünk

Érdekes az is, hogy a fogyasztók 44 százaléka, 3,9 millió fő tévénézés közben is internetezik. Korcsoportok szerint ebből a szempontból legnagyobb a 18-49 évesek 63 százalékos aránya, legkisebb pedig a 60 évesek és idősebbeké 13 százalékkal.

Az utóbbi évek során megjelent az OTT (Over The Top) szolgáltatás valamint az internetes videotéka, a Netflix is. Ezek az alternatív tartalomfogyasztási lehetőségek már nem kötődnek egyértelműen a tévékészülékhez, hanem az általuk kínált tartalmak elérhetők bármilyen internethez csatlakoztatható eszközön, mint például a laptop, táblagép vagy okostévé. Közülük ismertebb lehetőség az OTT; már a válaszadók 33 százaléka hallott róla, míg a Netflixről csak 8 százaléka. Mindkét lehetőségre jellemző azonban, hogy egyelőre még kevesen próbálták ki, illetve használják mindennapjaikban.

Egyébként a négy évesnél idősebb magyarok 3,5 százaléka él tévé nélküli háztartásban, de közülük 186 ezer személy a neten azért néz különböző tévés tartalmakat – közölte a Nielsen Közönségmérés.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Swedish director Ruben Ostlund delivers a speech on stage after he was awarded with the Palme d'Or for the film 'The Square' on May 28, 2017 during the closing ceremony of the 70th edition of the Cannes Film Festival in Cannes, southern France.  / AFP PHOTO / Alberto PIZZOLI
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.