Al Jazeera
Média

Az arab hírtévé újra amerikai nézőkre vágyik

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 07. 25. 13:38

A Reuters elcsípett egy feljegyzést, ami az Al Jazeera hírtévé amerikai visszatéréséről szól. Már szeptembertől újra látható lehet a katari kormány tulajdonában lévő csatorna.
Korábban a témában:

Alig három hónapja történt, hogy a katari székhelyű hírtévé, az Al Jazeera Media Network amerikai csatornája, az Al Jazeera America befejezte adását. Most mégis az Al Jazeera lehetséges visszatéréséről érkeznek hírek. A Reuters ugyanis hozzájutott egy július 21-i keltezésű, munkavállalóknak küldött e-mailhez, amelynek alapján az angol nyelvű nemzetközi hírcsatorna digitális kábelrendszereken hozzáférhetővé tenné csatornáját a tengerentúlon, méghozzá már az ősztől.

A hír szerint az Al Jazeera English jelenleg előrehaladott tárgyalásokat folytat az amerikai kábelszolgáltatókkal arról, hogy az élő műsort idén szeptembertől újra elérhetővé tennék. Az árulkodó e-mailt egyébként Giles Trendle, az Al Jazeera English ügyvezető igazgatója, és egyben programigazgatója küldte. Az elektronikus üzenetben az áll, hogy “minden jel szerint az AJE szeptembertől digitális platformon elérhető lesz az USA-ban. A pontos dátum akkor derül ki, amikor a kábelszolgáltatókkal tárgyaló jogi osztályunktól megkapjuk a zöld jelzést” – áll a levélben, amiből az viszont nem derül ki, hogy mely kábelszolgáltatókról van szó konkrétan.

Hasan Salim Patel, az Al Jazeera Media Network szóvivője nem kívánta kommentálni a Reuters értesülését, mondván a cikk alapját egy nem hivatalos belső feljegyzés képezte.

Alig volt nézője az amerikai adásnak

Az Al Jazeera Media Network idén április 30-án, 3 évvel az indulása után kapcsolta le az Al Jazeera America adását. Ennek oka, hogy az Al Jazeera America az indulásától kezdve súlyos nézettségi problémákkal küzdött, hiszen mindössze 20 és 40 ezer közötti néző választotta a főműsoridőben a CNN Money adatai alapján. Emellett az iparágban többen arról is beszéltek, hogy összefüggés lehet az olajárak drasztikus esése és a csatorna bezárása között. Az AJAM tulajdonosa ugyanis maga a katari kormány, amelynek legnagyobb bevétele olajtermelésből származik. A valószínűbb magyarázatnak mégis inkább a nézettséggel kapcsolatos probléma tűnt.

Már az amerikai adás megszűnésekor bejelentették egyébként, hogy az anyacég nemzetközi szintű digitális terjeszkedésre készül, és ennek az amerikai nézők is haszonélvezői lehetnek. A digitális terjeszkedés során például máris bekerült az Apple TV rendszerébe az AJ+ nevű internetes platformon terjesztett Al Jazeera csatorna.

A volt amerikai elnök tévéjét vették meg

Egyébként az Al Jazeera America 2013. augusztus 20-án kezdte meg adását, mindössze néhány hónappal azután, hogy a katari székhelyű Al Jazeera Media Network megvásárolta Al Gore volt amerikai alelnök Current TV-jét 500 millió dollárért. Most egyébként nem az amerikai, helyi adást indítanák újra, hanem az Al Jazeera Englisht terjesztenék az amerikai piacon is.

Az Al Jazeera English több mint 160 országban és 305 millió háztartásban érhető el jelenleg.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.