Berlin, 2014. szeptember r3.
A Sony termékeit nézik meg a látogatók a világ egyik legnagyobb fogyasztói elektronikai vásárán, a berlini IFA-n 2014. szeptember 3-án. (MTI/EPA/Jörg Carstensen)
Média

Itt a cégek új csodafegyvere: az internetes pók

24.hu
24.hu

2016. 05. 03. 17:13

Kik és milyen céllal használják az internetes pókokat? Átveszi-e a közösségi média az online sajtó nyitóoldalának szerepét? Miért érnek célt és maradnak meg tartósabban az elmében a negatív hírek?
Korábban a témában:

Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keresi a választ idén a Media Hungary konferencia, mely amellett, hogy külföldi előadókkal járja körbe a médiaipar meghatározó trendjeit, a hagyományos- és digitális reklám, az e-kereskedelem, a közösségi média és a neuromarketing aktualitásait is vizsgálja.

Napról-napra és gyökeresen alakulnak át a médiafogyasztási szokások a digitális technológia térhódításának köszönhetően.

A tizenévesek már okostelefonról a matekórán nézik kedvenc sorozatukat, míg szüleik este a tévében a kanapéról. A semmiből nőnek ki olyan fiatal sztárok, akik televízióban, rádióban, újságban még talán sosem szerepeltek, mégis milliós rajongótáboruk van a YouTube-on, a Facebookon, az Instagramon vagy a Snapchaten.

Kémprogramokkal fürkészik a konkurenciát

A Media Hungary május 10-11-én több mint 100 előadás keretében vizsgálja, hogy merre tart a hagyományos és a digitális média.

A technológia nemcsak a médiafogyasztásra nyomja rá a bélyegét, hanem egyre kifinomultabb eszközöket ad a cégek, vállalkozások kezébe, hogy felülkerekedjenek versenytársaikon.

A digitális marketing legújabb csodafegyverei az internetes pókoknak és robotoknak nevezett kémprogramok, melyek napi szinten több millió weboldalt pásztázva pontos képet adnak a konkurensek termékeiről, árukészletéről, vagy akár forgalmáról.

A Media Hungary konferencia a médiaipar aktualitásai mellett a digitális reklám és az e-kereskedelem legfrissebb trendjeit is bemutatja, illetve képet fest az internet sötét oldaláról is.

Mire is jó a második képernyő?

Hogyan lehet megragadni a közönség figyelmét a hatalmas médiazajban és átdigitalizált világban? Mire vágynak a médiafogyasztók? Frappáns címekre? Gyorsaságra? Ütős videókra vagy látványos fotókra? A kérdésekre a meghatározó magyar médiumok képviselői mellett külföldi szakemberek is keresik a választ a Media Hungary konferencián.

Mark Challinor, a The Daily Telegraph és a The Sunday Telegraph mobilplatformjaiért felelős korábbi igazgatója előadásában a nyomtatott sajtó kihívásaira világít rá a mobilizálódó világban, arra keresve a választ, hogy okostelefonnal a zsebben miért vegyünk előző napi híreket tartalmazó nyomtatott lapokat.

Alan Wolk egyesült államokbeli second screen (második képernyő) szakértő pedig arra hívja fel a figyelmet, hogy a tévé műsorokhoz kapcsolódó interaktív alkalmazások megváltoztatják a nézői szokásokat, akik élőben szavazhatnak, hozzászólhatnak a műsorokhoz, vagy akár extra kameraállást is választhatnak mobileszközükön, miközben tévéműsort néznek.

A Media Hungary a fentiek mellett számos egyéb a digitális gazdasággal kapcsolatos kérdést is boncolgat többek között az Y és Z generáció preferenciáitól, a felső tízezer fogyasztási szokásain át, a jövő vezetői stílusának bemutatásáig.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2015. október 26.
Peresztegi Imre, a ZÁÉV Építőipari Zrt. vezérigazgatója, Deutsch Tamás, az MTK Budapest elnöke, Görözdi György, MTK Kiemelt Beruházások Projekt Igazgatója és Paár Attila, a West Hungária Bau Kft. ügyvezető igazgatója (b-j) az új Hidegkuti Nándor Stadion építéséről tartott sajtótájékoztatón 2015. október 26-án. Bejelentették, hogy a ZÁÉV Építőipari Zrt. és a West Hungária Bau Kft. konzorciuma nyerte el a több mint hatmilliárd forintból épülő új stadion tervezésére és kivitelezésére kiírt pályázatot.
MTI Fotó: Illyés Tibor
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.