Berlin, 2014. szeptember r3.
A Sony termékeit nézik meg a látogatók a világ egyik legnagyobb fogyasztói elektronikai vásárán, a berlini IFA-n 2014. szeptember 3-án. (MTI/EPA/Jörg Carstensen)
Média

Itt a cégek új csodafegyvere: az internetes pók

24.hu
24.hu

2016. 05. 03. 17:13

Kik és milyen céllal használják az internetes pókokat? Átveszi-e a közösségi média az online sajtó nyitóoldalának szerepét? Miért érnek célt és maradnak meg tartósabban az elmében a negatív hírek?
Korábban a témában:

Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keresi a választ idén a Media Hungary konferencia, mely amellett, hogy külföldi előadókkal járja körbe a médiaipar meghatározó trendjeit, a hagyományos- és digitális reklám, az e-kereskedelem, a közösségi média és a neuromarketing aktualitásait is vizsgálja.

Napról-napra és gyökeresen alakulnak át a médiafogyasztási szokások a digitális technológia térhódításának köszönhetően.

A tizenévesek már okostelefonról a matekórán nézik kedvenc sorozatukat, míg szüleik este a tévében a kanapéról. A semmiből nőnek ki olyan fiatal sztárok, akik televízióban, rádióban, újságban még talán sosem szerepeltek, mégis milliós rajongótáboruk van a YouTube-on, a Facebookon, az Instagramon vagy a Snapchaten.

Kémprogramokkal fürkészik a konkurenciát

A Media Hungary május 10-11-én több mint 100 előadás keretében vizsgálja, hogy merre tart a hagyományos és a digitális média.

A technológia nemcsak a médiafogyasztásra nyomja rá a bélyegét, hanem egyre kifinomultabb eszközöket ad a cégek, vállalkozások kezébe, hogy felülkerekedjenek versenytársaikon.

A digitális marketing legújabb csodafegyverei az internetes pókoknak és robotoknak nevezett kémprogramok, melyek napi szinten több millió weboldalt pásztázva pontos képet adnak a konkurensek termékeiről, árukészletéről, vagy akár forgalmáról.

A Media Hungary konferencia a médiaipar aktualitásai mellett a digitális reklám és az e-kereskedelem legfrissebb trendjeit is bemutatja, illetve képet fest az internet sötét oldaláról is.

Mire is jó a második képernyő?

Hogyan lehet megragadni a közönség figyelmét a hatalmas médiazajban és átdigitalizált világban? Mire vágynak a médiafogyasztók? Frappáns címekre? Gyorsaságra? Ütős videókra vagy látványos fotókra? A kérdésekre a meghatározó magyar médiumok képviselői mellett külföldi szakemberek is keresik a választ a Media Hungary konferencián.

Mark Challinor, a The Daily Telegraph és a The Sunday Telegraph mobilplatformjaiért felelős korábbi igazgatója előadásában a nyomtatott sajtó kihívásaira világít rá a mobilizálódó világban, arra keresve a választ, hogy okostelefonnal a zsebben miért vegyünk előző napi híreket tartalmazó nyomtatott lapokat.

Alan Wolk egyesült államokbeli second screen (második képernyő) szakértő pedig arra hívja fel a figyelmet, hogy a tévé műsorokhoz kapcsolódó interaktív alkalmazások megváltoztatják a nézői szokásokat, akik élőben szavazhatnak, hozzászólhatnak a műsorokhoz, vagy akár extra kameraállást is választhatnak mobileszközükön, miközben tévéműsort néznek.

A Media Hungary a fentiek mellett számos egyéb a digitális gazdasággal kapcsolatos kérdést is boncolgat többek között az Y és Z generáció preferenciáitól, a felső tízezer fogyasztási szokásain át, a jövő vezetői stílusának bemutatásáig.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

CANNES, FRANCE - MAY 21:  Nicole Kidman departs after the 'How To Talk To Girls At Parties' screening during the 70th annual Cannes Film Festival at on May 21, 2017 in Cannes, France.  Celebrities, fans and the movie world have descended on Cannes for this year's festival of the screen. For seventy years The Croisette Boulevard has always been the centre of athe place watch the rich and dandy and people from all walks of life to promenade.  (Photo by Christopher Furlong/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.