Média

Tanúsítványt ad ezentúl az Önszabályozó Reklám Testület

tanúsítvány
tanúsítvány
Számos cég készít CSR (azaz társadalmi felelősségvállalási) riportot, amelynek része az etikus magatartásról szóló jelentés. Ehhez  kapcsolódóan jelentette be az ÖRT, hogy a tagjai reklámetikai vállalásáról ezentúl tanúsítványt ad.
ÖRT - Önszabályozó Reklámtestület
ÖRT – Önszabályozó Reklámtestület

A reklám önszabályozása a cégek jogi és etikai megfelelés iránti elkötelezettségénél (compliance) szélesebb tartalommal is bír. Az éves társadalmi felelősségvállalási riportnak (CSR-jelentés) ugyanis része, hogy a cégek milyen önkéntes vállalást tesznek az etikus kereskedelmi kommunikáció területén, valamint természetesen az ezzel kapcsolatos konkrét vállalásról (például a megelőzés érdekében tett úgynevezett előzetes véleménykérésről) is számot adhatnak az éves jelentésben.

A CSR riport elkészítéséhez a globálisan megfogalmazott úgynevezett GRI (Global Riporting Initiative) nyújt útmutatást, amely több olyan indikátort is megfogalmaz, amelyhez az ÖRT kapcsolódhat

– fogalmaz Fazekas Ildikó, az  ÖRT főtitkára.

Magát az éves jelentést természetesen továbbra sem az ÖRT készíti, a tanúsítvány azonban a riport fontos eleme lehet, amellyel azt igazoljuk, hogy a vállalat az ÖRT tagsággal a jognál szigorúbb előírásoknak való megfelelést vállalja, és kötelezi magát, hogy eleget tesz az ÖRT Bizottság döntésének. Az igazolás tartalmazza továbbá, hogy a megfelelés érdekében hány alkalommal fordultak még a reklám megjelenése előtt az ÖRT-höz

– teszi hozzá Fazekas.

Figyelmébe ajánljuk a reklám-önszabályozás kapcsán az Önszabályozó Reklám Testület főtitkárával nemrégiben megjelent interjút, amelyben Fazekas Ildikó arról beszélt, hogy a magyar reklámok kapcsán egyébként nem jellemzőek a botrányok, illetve ennek hogyan próbálják elejét venni.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik