tevezes(4)(430x286).jpg (Array)
Média

A Fox is kipróbálja az automatizált reklámértékesítést

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 03. 16. 16:51

A Fox Networks televíziós cégcsoport is belevág a programmatic típusú reklámértékesítésbe, ami lehetővé teszi, hogy a hirdetők egy szoftvert használva, a célcsoportra vonatkozó adatok ismeretében maguk helyezzék el a reklámokat a műsorsávokban.
Korábban a témában:

Érdekel a content marketing?


Jelentkezz a márciusban induló képzésre!

A Fox Networks platformjának hirdetői nézői csoportokat célozhatnak meg, megadhatják például, hogy milyen korú, nemű közönséget szeretnének megszólítani, de akár azt is, hogy olyan emberekhez jusson el a hirdetésük, akik inkább szódát fogyasztanak.  A hirdetők emellett saját adataikat is betölthetik a rendszerbe, hogy ez alapján vásároljanak maguknak reklámidőt a Fox lineáris csatornáin.

Ahogy arról beszámoltunk, nemrégiben az NBC Universal, a Sky és az AT&T médiavállalat is azt jelezte, hogy programmatic módon kezdenek el reklámokat értékesíteni, ezzel az interneten már terjedőben lévő automatizált hirdetésértékesi mód a televíziók világába is elkezdett átszivárogni. Marianne Gambelli, a Horizon Media befektetési igazgatója annak kapcsán, hogy egyre több tévétársaság jelenti be a programmatic típusú reklámértékesítés bevezetését, azt mondta a Wall Street Journalnak, hogy ezek nagy lépések az iparág számára.

Örülök, hogy mindenki a targetáláson és az automatizáláson gondolkodik. De vajon összevethető-e a digitális területek fejlettségével? Nem gondolom, hogy így lenne

– mondta a befektetési igazgató.

A programmatic típusú értékesítéshez kapcsolódva egyébként a Fox azt is bejelentette, hogy a hirdetőik az adatvezérelt vásárlásokhoz garanciát kapnak, hogy valóban elérték a megjelölt nézői szegmenst.

Andy Donchin, a Dentsu Aegis Networks médiavásárló részlege, az Amplify US egyik igazgatója ennek kapcsán azt mondta, hogy a garancia segíthet a hirdetőknek, hogy a programmatic típusú vásárlásban kezdjenek el gondolkodni, és megfizessék a precíz targetálás magasabb árát.

Mindig arról szoktunk beszélni, hogy a hirdetőknek tovább kell lépnie a korra, nemre célzáson, és most ez egy ilyen irányba tett lépés

– tette hozzá Donchin.

Automatizáltan adják el a hirdetési helyeket

A programmatic típusú működés egy kétirányú kereskedelmi tevékenység, méghozzá teljesen automatizáltan. Az online kiadók vagy tartalomszolgáltatók (illetve immáron televíziók) szoftverek segítségével áruba bocsátják a hirdetési felületeik egy részét, míg a hirdetők – szintén szoftverek segítségével – megvásárolják azokat. Ilyen egyszerű. Gépekkel vásárolunk és értékesítünk hirdetéseket.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.