Média

A virtuális valóság betör a tévés hírműfajba és átalakítja a reklámipart is

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 03. 11. 16:15

Alaposan felforgathatja a média- és reklámipart, ha beválnak a virtuális valósággal kapcsolatos most kezdődő kísérletek. A USA Today olyan napi rendszerességű hírműsorral készül, ahol VR-ral akarják lenyűgözni a nézőket.
Korábban a témában:

E sorok szerzőjét is rabul ejtette egy virtuális szemüveg
E sorok szerzőjét egy kávézóban ejtette rabul egy virtuális valóság szemüveg

Sokat lehet hallani mostanában a virtuális valóság (virtual reality – VR) szemüvegekről, amelyek első példányai már a magyar piacon is megjelentek, sőt a pornóipar is kezd ráugrani a témára, hiszen teljesen újszerű élményhez segíti hozzá a VR-szemüvegek tulajdonosait. A fejünkre húzva a szemüveget szétnézhetünk egy távoli helyen (például egy repülőgép pilótafülkéjében vagy a Fehér Házban), vagy úgy nézhetünk meg egy pornót, mintha az abban látottak velünk történnének meg, hiszen ahogyan a fejünket mozgatjuk, úgy változik a benne látható kép is.

Rendszeres híradó virtuális valóságba ültetve

A legújabb fejlemény most az, hogy a Gannett Co. cég azt tervezi, hogy rendszeresen jelentkező híradójában is elkezdi használni a technológiát. A Gannett neve a magyar olvasók számára elsőre talán nem tűnik túlságosan ismertnek, pedig hozzájuk tartozik például a USA Today nevű ikonikus, TOP10-ben lévő országos amerikai napilap, illetve például a tévés iparágban is érdekeltek a 2013-ban megvásárolt Belo nevű televíziós cégük révén.

Már idén tavasztól indul a USA Today VR-híradója

A tegnapi bejelentés értelmében az USA Today hálózat rendszeresen VR-ban készít majd hírműsort, amely ráadásul már idén tavasszal látható is lesz VRtually There címmel, és politikai, sport, üzleti és technológiai témákkal egyaránt témákkal foglalkoznak majd.

A “VRtually There” című műsorról egyelőre túl sok részletet még nem tudni, így azt sem, hogy milyen időtartamú lesz egy-egy adás, de azért néhány mondatot így is elárult az USA Today illetékese.

A virtuális valóság egyedülállóan új és a korábbitól eltérő lehetőséget biztosít a hírek, történetek elmeséléséhez

– mondta Niko Chauls, az USA Today Network technológiai igazgatója.

A technológia olyan szintű elmerülést és élményt tesz lehetővé a történetekben, amit semmi más

– tette hozzá.

Érdekel a content marketing?


Jelentkezz a márciusban induló képzésre!

A virtuális valósággal kapcsolatos tartalomfejlesztések egyébként még meglehetősen gyerekcipőben járnak, egyelőre néhány tucatnyi videojáték-gyártó és filmstúdió kezdett el foglalkozni vele, ezért is izgalmas, hogy mennyire válik be a Gannett, illetve az USA Today kísérlete.

Egyébként a Gannetthez tartozó Des Moines Register 2014-ben készítette el az első tudósítást VR-ben, amely azt mutatta be, hogy milyen küzdelmei vannak a mindennapokban egy hatodik generációs iowa-i farmercsaládnak. A The Wall Street Journal, a The New York Times és a Sports Illustrated ugyancsak állítottak már elő VR-ben tudósításokat.

Az USA Today Networkhöz amúgy az USA Today újságon kívül 92 helyi médiamárka is tartozik, így az új műsorban ezektől a forrásoktól származó tartalmakat is fel tudnak majd használni.

Az imént már idézett Niko Chauls azt is mondta, hogy mivel a VRtually There tudomása szerint az első rendszeresen jelentkező VR-es hírműsor lesz, a tartalmat úgy fogják megtervezni, hogy kezdetben a legolcsóbb VR-szemüvegekkel is élvezhető legyen, mint amilyen például az Alphabet (Google) Google Cardboard terméke, ami mindössze 15 dollárba kerül. Hosszútávon azonban a műsort a jóval drágább, 599 dollárba kerülő Facebook Oculus Rift szemüvegre is optimalizálják majd. Hozzáttette, hogy azoknak, akiknek nincsen VR-szemüvege, bizonyos tartalmakat két dimenzióban is megosztanak majd a médiacég honlapján, mobilapplikációban és közösségi oldalain, tehát ők sem maradnak le a tartalmakról, csak éppen más élményben lesz részük.

Új hirdetési formátumok jöhetnek

A virtuális valóság megjelenésével várhatóan új hirdetési formátumok is megjelennek majd, illetve különböző márkázott tartalmakra is fel kell készülni.

A legfontosabb azonban most az, hogy a nézőket sikerüljön lenyűgözni a VR-es tartalmakkal, és ha már megvan a közönség, jöhetnek a hirdetők is

– mondta Niko Chauls.

Az USA Today Network egyébként már több tucat márkával áll tárgyalásban a VR-es híradóban történő hirdetési lehetőségek kapcsán, hiszen az is fontos, hogy ebből előbb-utóbb bevételre is szert tegyenek.

(Cikkünkhöz a The Wall Street Journal cikke adott ihletett.)

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Picture taken on June 25, 2013 in Aachen, western Germany, shows British actor and UNICEF Goodwill Ambassador Roger Moore and his Danish wife Kristina Tholstrup waving from a carriage as they visit the CHIO World Equestrian Festival.
Moore, who will forever be remembered for playing the womanising superspy James Bond, died May 23, 2017, aged 89, his family announced in a statement. / AFP PHOTO / dpa / Henning Kaiser / Germany OUT
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.