User holding an IPad with Facebook home page on screen
Média

Kétszer annyit facebookoznak a magyarok, mint az amerikaiak

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 03. 07. 13:06

Közel napi másfél órán keresztül használjuk a Facebookot, ami több mint kétszerese az Egyesült Államokban mért adatnak - hangzott el az Evolution 2016 konferencián, ahol ezenkívül okosvárosokról és a márkák közösségi média használatáról is sok szó esett.
Korábban a témában:

Érdekel a content marketing?


Jelentkezz a márciusban induló képzésre!

Rekordrészvétellel zárult a közösségi médiával és mobiltechnológiával foglalkozó szakmai esemény, a szervezők tájékoztatása alapján a két nap során közel ezer látogató vett részt az Evolution & Mobile Hungary konferencián. A rendezvény első napja a közösségi médiára, az online hirdetésekre, a tartalommarketingre, illetve a hazai reklámköltési adatokra fókuszált. A a második nap középpontjában a mindent behálózó mobil- és okostechnológia, az internetes- és mobil kereskedelem, illetve a keresőmarketing állt. Néhány érdekességről már beszámoltunk, például a magyar reklámpiac alakulásáról, az adatvezérelt marketingről és arról, hogy a közmédiában még nem született döntés az állítólagos 2 új csatorna elindulásáról. Most következik még néhány érdekesség abból, hogy mi hangzott el a rendezvényen.

Az anyukák facebookoznak, a tinik a Snapchaten lógnak

A magyarok már nem csak a tévénézéssel töltött idő tekintetében tartoznak a világ élvonalához, hanem a legfrissebb adatok szerint a Facebook használatában is előkelő helyen állunk. Átlagosan napi másfél órát szörfözünk a világ legnépszerűbb közösségi oldalán, míg Amerikában ugyanez a mutató nagyjából negyven perc – hangzott el.

A közösségi média piaca Nyugat-Európához és az Egyesült Államokhoz hasonlóan egyre színesebbé válik, hiszen újabb és újabb platformokat kezdünk el használni. A Facebook egyre inkább a felnőttek játszóterévé alakul: az anyukák például már az egyik legaktívabb réteg az oldalon. A fiatalok viszont egyre kevésbé használják a Facebookot, hiszen itt jelen vannak a szülők, a család és emiatt nem biztosít kellő intimitást. A tinédzserek ezért inkább a zárt csoportokat kedvelik, és egyre népszerűbb körükben a fotómegosztó Instagram, vagy az egy idő után „felszívódó” üzenetekkel operáló Snapchat.

A márkák személyes tartalommal hódítanak

A magánfelhasználás mellett a cégek, vállalatok, márkák is egyre intenzívebben használják a közösségi médiát Magyarországon és globálisan is. A Coca Cola például a Facebookon, az Instagramon és a Snapchaten is aktívan kommunikál. Az üdítőital márka azt vallja, hogy a közönséggel, követőkkel kialakított jó kapcsolat érzelmeken alapul, amit a leginkább egyedi, személyes tartalommal lehet erősíteni. Ilyen volt például a vállalat #nekedisegycsók kampánya, melynek keretében egyedi címkés kólás palackokról készült fotókat tölthettek fel a fogyasztók a közösségi médiára.

Nyíregyháza: működő okosváros projekt Magyarországról

A konferencia második napja, a Mobile Hungary kiemelt hangsúlyt fektetett az okostechnológia különböző felhasználási területeire, számos magyar cégnek, megoldásnak biztosítva bemutatkozási lehetőséget. A rendezvényen szó esett az egészségügy területén rendelkezésre álló digitális megoldásokról, az okosotthonokról, az Uber és a hasonló fuvarmegosztó cégek kapcsán a városi közlekedés jövőjéről, vagy éppen az okosváros technológiákról. Ez utóbbira kiváló példa volt Nyíregyháza, amely egy komplett „smart city” rendszert tervezett meg és épített ki. A projekt keretében többek között a megyeszékhely közel húsz pontján szupergyors közterületi internet hozzáférést tettek elérhetővé a lakosság számára, egységes digitális városkártya került bevezetésre, kiépült az e-közigazgatás, illetve városszerte WiFi hotspotként funkcionáló és mobileszköz töltésre alkalmas intelligens padokat telepítettek. A digitális írástudás növelése érdekében pedig rászorultsági alapon ötezer laptopot és ezer okostelefont bocsátottak rendelkezésre a város polgárai számára egy pályázat keretében.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

CANNES, FRANCE - MAY 21: US actor Adam Sandler (R), US actor Ben Ben Stiller (C) and British actress Emma Thompson (L) arrive for the film ‘The Meyerowitz Stories’ in competition at the 70th annual Cannes Film Festival in Cannes, France on May 21, 2017.  Mustafa Yalcin / Anadolu Agency
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.