Média

Érdekes fejlemény a közmédia csatornáival kapcsolatban

mtva magyar televízió (Array)
mtva magyar televízió (Array)
Várhatóan csalódniuk kell azoknak, akik a korábbi sajtóhírek alapján még az idei évre két új MTVA-s csatornát reméltek - derült ki az Evolution 2016 konferencián, amelynek a közmédia megbízott vezérigazgatója is résztvevője volt. Elhangzott az is, hogy az idei évben a tévés reklámpiacot nagy mértékben serkenti az olimpia és a futball EB, ezért ezekre az eseményekre kiemelten fókuszál az MTVA.

Érdekel a content marketing?

banner_300x250_fiu_nlc_24
Jelentkezz a márciusban induló képzésre!

Egy kulturális és egy tudományos-ismeretterjesztő csatornát is tervez az MTVA, illetve az idén kettővel többre, összesen nyolcra nőtt volna az állami fenntartású, az MTVA-hoz tartozó tévécsatornák száma a korábbi sajtóinformációk alapján. M5 néven indult volna egy országos csatorna, amit a műsorszolgáltatóknak kötelessége lett volna továbbítania a nézőknek, M6 néven pedig budapesti regionális adás lett volna, de erre nem vonatkozott volna a jogszabályilag rögzített kötelező továbbítási kötelezettség. A csatornák elindítását már 2015-re tervbe vették, az egyiknek eredetileg 2015 nyarán, a másiknak 2015 decemberében kellett volna elindulnia. Idén februárban ezek után a DTV News nevű szakportál arról írt, hogy az M5 várhatóan idén augusztus 1-jén kezdheti meg a sugárzást, míg az M6 november végén rajtolhat.

A héten Budapesten megrendezett Evolution 2016 konferencián elhangzottak alapján viszont még egy adó elindulásáról sem született döntés. Vaszily Miklós, az MTVA megbízott vezérigazgatója az egyik kerekasztal-beszélgetésen ugyanis azt mondta, hogy a közmédia idén biztosan nem indít két új csatornát, sőt még egy indításáról sincsen döntés.

Idén a médiapiacot a sport mozgatja

focikapu(2)(430x286).png (focikapu)
A futball EB és az olimpia 1-1,5 százalékkal pörgetheti a magyar tévés reklámpiacot

A kerekasztal-beszélgetésen egyébként szó esett az idei év egyéb médiás trendjeiről is. Ez alapján meghatározó lesz a foci EB és az olimpia a közmédia számára, hiszen az M4 Sport számára magas nézettséget hozhatnak ezek az események. (Ezért is neveztek ki például sportigazgató-főszerkesztőt Héder Barna személyében.) A beszélgetésben résztvevő Lukács Csaba, az MTVA csatornáinak  reklámidejét is értékesítő, sőt a TV2 csatornáival együtt már 38 csatorna reklámidejének értékesítésével foglalkozó Atmedia sales-house ügyvezető-igazgatója pedig arról beszélt, hogy szerinte az említett sportesemények a tévés reklámpiacra idén 1-1,5 százalékos bővülést hozhatnak 2016-ban.

Rónai Balázs, a Mediaworks lapkiadó (hozzájuk tartozik például a Népszabadság és a Nemzeti Sport) vezérigazgatója hozzátette, hogy a futball EB és az olimpia miatt a Nemzeti Sportnál kiemelten készülnek az eseményre, ebből az alkalomból például kiemelt mellékleteik is lesznek. A Mediaworks az MLSZ-szel is szövetkezett, és a Nemzeti Sport már most is újdonságokkal jelentkezik a bajnokság ügyében.

Az Evolution 2016 rendezvényen mutatták be egyébként a reklámtortára vonatkozó friss adatokat is. Idén először előzte meg az internet a tévés reklámköltéseket Magyarországon. Kiderült az is, hogy jelentősen lassult a magyar reklámpiac növekedése, amit többek között a reklámadó, az ügynökségi szabályozás körüli bizonytalanság és a választási évet követően az állami hirdetések jelentős visszaesése okozott.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik