A Duna budapesti szakaszán már a II. században is állt híd, mely az aquincumi légiós tábort kötötte össze a mai Március 15. téren és környékén álló Contra-Aquincummal és a barbárok lakta területtel, de az első állandó hídra egészen a reformkorig kellett várni, mikor gróf Széchenyi Istvánnak köszönhetően William Tierney Clark tervei szerint 1839-1849 közt elkészült a ma Széchenyi nevét viselő Lánchíd. Ezt azóta további kilenc állandó híd követte, melyek összekötik az 1873-ban egyesült város két felét. Ma az ezek építésekor, bővítésekor, illetve újjáépítésekor készített fotók közül mutatunk be néhányat, amelyeket nézve még inkább elismeréssel adózunk a tervezőknek és az építésben szerepet vállaltak tízezreinek.
HIRDETÉS
HIRDETÉS
Széchenyi lánchíd, 1849 / 1949
Átépítés, 1914Újjáépítés, 194619471948
Margit híd, 1876 / 1948
Az 1876-ban átadott híd a frissen egyesített Margitszigettel való összekapcsolása, 1900Átépítés, 1935-1937Átépítés, 1935-1937
Szabadság híd, 1896 / 1946
A jobbparti mederpillér állványa és a hozzá vezető ideiglenes híd, 1895A vasszerkezet szerelése a budai hídfőnél, 1895A budai hídfő, 1895A pontonhíddal kiegészített hídroncs a Gellért tér felől nézve, 1945
Erzsébet híd, 1903 / 1964
190119011963196319641964
Petőfi híd, 1937 / 1952
A budai hídfő felől a Boráros tér felé nézve, 1951Az acélszerkezet szerelése a pesti hídfőnél, 19511951Az újjáépülő híd acélszerkezetének szerelése a pesti hídfőnél, 1951
Árpád híd, 1950
A szerkezet előszerelése, 1948-19491950
1950Villamospálya szerelése az Árpád hídon, 1950A híd építése a pesti hídfő felől a Margitsziget és Óbuda felé nézve, 1950
Rákóczi híd, 1995
Az alsó kéregelem beemelése (balra), valamint a pillér felső részének vasalása és zsaluzása (jobbra)Az acélszerkezet előkészítése a Ganz Acélszerkezet Rt. budapesti gyárában (balra fenn), az első járom beemelése a pesti partnál (jobbra fenn), Az utolsó – a nyolcvankettedik – fél egység beemelése (balra lenn), és ugyanaz más szögből (jobbra lenn)