This picture taken on May 19, 2016, shows an Egyptair Airbus A330 (L) from Cairo taxiing at the Roissy-Charles De Gaulle airport near Paris after its landing a few hours after the MS804 Egyptair flight went missing. An EgyptAir flight from Paris to Cairo crashed into the Mediterranean on May 19, 2016, with 66 people on board, prompting an investigation into whether it was mechanical failure or a bomb. There were no immediate reports of the discovery of any debris in the area of sea between the Greek islands and the Egyptian coast where the plane vanished from radar screens. AFP PHOTO / THOMAS SAMSON / AFP PHOTO / THOMAS SAMSON
Külföld

Lezuhant egyiptomi gép: már csak 10 napig adnak jelet a fekete dobozok

24.hu
24.hu

hírfaragó. 2016. 06. 14. 06:03

Június 24-ig bocsát ki jeleket májusban a Földközi-tengerbe zuhant egyiptomi utasszállító repülőgép két fekete doboza, és az idő a jelzőberendezések felkutatását végző hajók ellen dolgozik., mondták a szerencsétlenséget vizsgáló egyiptomi bizottság illetékesei.

A pilóták beszélgetéseit és a repülési adatokat rögzítő fekete dobozok nélkül nincs elegendő információ ahhoz, hogy megállapíthassák, miért zuhant le május 19-én az EgyptAir Párizsból Kairóba tartó MS804-es járata 66 emberrel a fedélzetén.

Franciaország légi baleseteket vizsgáló ügynöksége korábban közölte, a kutatásban részt vevő egyik hajó továbbra is érzékeli az egyik fekete doboz által leadott jelzéseket, és a berendezés helyét egy 1-2 kilométeres sugarú körre szűkítették.

Mindenesetre ahhoz, hogy a 3000 méteres mélységben lévő tengerfenékről fel lehessen hozni a fekete dobozokat, a kutatócsoportnak 1-2 méteres pontossággal kellene megállapítania a berendezések hollétét.

A kutatásban részt vevő egyiptomi illetékesek hétfőn ugyancsak közölték, hogy az egyiptomi hadsereg megerősítette azokat a korábbi görög és brit radaradatokat, amelyek szerint a lezuhanás előtti pillanatokban az utasszállító megbillent a levegőben.

A görög hatóságok korábbi információi szerint az EgyptAir járata 37 ezer láb magasságon repült, amikor egyszer csak “90 fokot balra, majd 360 fokot jobbra fordult, és 15 ezer láb repülési magasságra esett”, mielőtt eltűnt a radarernyőkről.

Korábban az egyiptomi hatóságok azt mondták, nem észlelték, hogy az Airbus A320-as veszített volna magasságából vagy eltért volna irányától.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.