The French national flag flies from the drivers window of a Toyota Yaris Hybrid automobile as French cab drivers block traffic at Porte Maillot during protest against Uber Technologies Inc.'s car sharing service in Paris, France, on Thursday, June 25, 2015. French taxi drivers are on indefinite nationwide strike as they demand a government crackdown on what they say is Uber's use of unlicensed chauffeurs for its UberPop service. Photographer Balint Porneczi/Bloomberg
Külföld

Tüntetésre biztatja sofőrjeit az Uber Franciaországban

Medvegy Gábor
Medvegy Gábor

hírszerkesztő. 2016. 02. 02. 16:13

Vannak azonban, akik nem kérnek abból, hogy a cég mondja meg, mi ellen tiltakozzanak, inkább az együttműködést keresnék a taxisokkal.
Korábban a témában:

Egy héttel ezelőtt még a taxisok tüntettek az Uber ellen Franciaországban, most viszont az „ellenoldal” szervez demonstrációt – szerdán az okostelefonos fuvarszervező alkalmazásokkal dolgozó sofőrök vonulnak utcára, hogy tiltakozzanak a taxisok védelmében tervezett kormányzati szigorítások ellen.

A megmozdulást az amerikai Uber és francia konkurense, a Chauffeurs Privées is támogatja, mindkét szolgáltató arra kérte sofőrjeit, vegyenek részt a tiltakozásban. A szerdán tartandó tüntetést szervező Joseph François, az Alternative Mobilité Transport szövetség vezetője azt mondta: valódi vitára van szükség, hogy feloldják azt az ellentétet, ami szerint a taxisoknak akár 240 ezer eurót is rá kell költeniük az engedélyre, míg egy Uber-sofőr kevesebb mint kétezer euróból megfelelhet a feltételeknek.

Vannak azonban olyan sofőrök, akik azért nem csatlakoznak a megmozduláshoz, mert úgy látják: az okostelefonos fuvarszervező alkalmazásokat működtető szolgáltatók kihasználják a sofőröket, aprópénzzel szúrják ki a szemüket, miközben a vállalatok szépen gyarapodnak.

Az engedéllyel rendelkező taxisok ugyanakkor előnyben vannak a konkurenciával szemben abban a tekintetben, hogy használhatják a buszsávokat, a vasútállomásoknál, repülőtereknél kialakított taxiállomásokat, és az utcán is felvehetnek utasokat, míg az Uber-sofőrök csak hívásra szállhatnak ki. Ugyanakkor a 17 ezer párizsi taxisra akár kétszer annyi magánsofőr is juthat, de hogy pontosan mennyi, azt nem tudni, mert az Uber és a többi cég nem árulja el.

Az egyik, mobilalkalmazásokat használó sofőröket tömörítő szervezet vezetője azt mondta: Franciaországnak a taxikra és a magánsofőrökre is szüksége van, de nem kell belőlük annyi, hogy az árak leszorításával kiszorítsák a taxikat. Sayah Baaroun szerint jogilag korlátozni kellene a magánsofőrök számát is, a taxisoknak pedig meg kell érteniük, hogy nem ellenük vannak, párbeszédre van szükség.

„De mindenek felett nem kérünk abból, hogy az Uberhez hasonló cégek mondják meg nekünk, hogy miért tiltakozzunk” – mondta Baaroun, akinek szervezete nem vesz részt a szerdai megmozduláson. (France24)

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Debrecen, 2016. szeptember 4.
Panelház ablakai csillognak napfelkeltekor Debrecenben 2016. szeptember 4-én.
MTI Fotó: Czeglédi Zsolt
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.