Nagyvilág

Nagy árkülönbségek az európai autópiacon

A brüsszeli bizottság szerint még mindig jelentős árkülönbségek vannak egyazon új autómodell áraiban az EU-n belül, a különbség elérheti a 30 százalékot is, bár az átlagos árdifferencia már csak 6,3 százalék körüli. A bizottság összesen 89 modell árát vizsgálta – az MTI jelentése szerint.

A bizottság évente kétszer készít áttekintést az uniós autópiacról, ellenőrizendő, hogy szándékainak és útmutatásainak megfelelően közelítenek-e az egyes tagországi autóárak. A jelek szerint meglehetősen lassan, a több évvel ezelőtt tapasztalt esetenként 40 százalékot is elérő szélsőséges árkülönbség csak 30 százalék körülire mérséklődött.

Ma is vannak olcsó országok, elsősorban Dánia, Finnország és más észak-európai országok tekinthetők annak, míg a német autópiac megmaradt az EU legdrágábbjának. Dániában a gépkocsi-adók kedvezőek, de ugyanez elmondható Finnországról és Észtországról is.

Egy Fiat Puntoért Németországban a bizottság jelentése szerint a német kereskedők közel 10 ezer eurót is elkérnek – írja a Financial Times Deutschland. Ugyan ez a kocsi, amely mellesleg az egyik legnépszerűbb típus a kontinensen, Finnországban mindössze 7700 euró körüli áron vásárolható meg.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik