Nagyvilág

Lendületben a média- és szórakoztatóipar

A PricewaterhouseCoopers legújabb felmérése szerint a szórakoztató és média ágazat 2000 óta nem tapasztalt mértékben – évente 7,3 százalékkal – fejlődik, így 2009-re globális szinten elérheti az 1800 milliárd dolláros értéket.

A tanulmány szerint a növekedés motorjának az egyre javuló gazdasági környezet és a hirdetési bevételek emelkedése mellett a filmek, zenei fájlok, könyvek és videójátékok dinamikusan bővülő online terjesztése számít.

A globális kiadások növekedését főként a szélessávú Internet és a vezeték nélküli technológiák gyors elterjedéséhez kapcsolódó új kiadások rohamos bővülése segíti. Ennek eredményeként az új technológiákhoz kapcsolódó kiadásokból származó teljes árbevétel a 2004-es 11,4 milliárd dolláros szintről 2009-re 73 milliárdra fog emelkedni.

A szórakoztatóipari és média ágazaton belül továbbra is az USA számít a legnagyobb, ám legalacsonyabb éves növekedési ütemmel (5,6 százalék) rendelkező területnek. A piac összértéke 2009-re eléri a 690 milliárd dollárt. Néhány éves enyhe emelkedés után újból magára talált az európai/közel-keleti/afrikai régió (EMEA), mely éves szinten 6,5 százalékos növekedést produkálva 2009-re eléri az 572 milliárdos összértéket. Az ázsiai/csendes-óceáni régió a harmadik legnagyobb terület. Az átlagosan 11,6 százalékra tervezett éves növekedési ütem eredményeként 2009-ig összértéke 432 Mrd dollárra fog növekedni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik