AppleMark
Közélet

Nem hajlandó az MTI közzétenni egy közleményt, mert Papp Dánielt hírhamisítónak nevezik benne

Medvegy Gábor
Medvegy Gábor

hírszerkesztő. 2016. 12. 29. 13:17

Pedig tényleg hírt hamisított.

Nem tett közzé az állami hírügynökség, az MTI egy közleményt, mert abban hírhamisítónak nevezték az MTV programigazgatóját, Papp Dánielt – tudta meg a 444.hu.

Az MSZP Szabad Sajtó Alapítványa azt a közleményt szerette volna közzétenni, amelyben szolidaritását fejezi ki azokkal az újságírókkal, akiket azután rúgtak ki, hogy valaki meghamisította a Fejér Megyei Hírlapban megjelent Orbán-interjút. Kiemelték: semmi nem bizonyítja, hogy az elbocsátott dolgozóknak bármilyen közük lenne az esethez.

Miközben becsületes újságírókat törvénytelenül kirúgnak, a bíróság által is hírhamisítónak minősített Papp Dániel például az MTV programigazgatója lehet

– áll a közleményben.

Az MTI nevében a Duna Médiaszolgáltató Zrt. azt közölte, hogy azért nem teszik közzé a hírt, mert sérti az Országos Sajtószolgálat szabályzatának azt a pontját, amely kimondja: „a közlemény nem sértheti a közmédia szervezeteinek jó hírét és üzleti érdekeit, nem irányulhat a közmédia bármely szervezete vagy annak munkavállalója ellen”. Ez alapján nyilvánvaló, hogy a Papp Dánielre vonatkozó kijelentés miatt tagadták meg a közlést, mert más állítás nem vonatkozik az állami médiára.

Márpedig Papp Dániel tényleg hírt hamisított: az állami tévé egyik riportjában megmásította a Daniel Cohn-Bendit budapesti sajtótájékoztatóján történteket, azt a látszatot keltve, mintha a politikus megfutamodott volna a kérdések elől. Ennek ellenére többször előléptették. Papp be is perelte az Indexet, amiért hírhamisítónak nevezték, de a Kúria jogerősen kimondta, hogy ez erős vélemény, amit pozíciójában el kell tűrnie.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.