Közélet
A Portfolio gazdasági konferenciája Budapesten

A Tények úgy csinált riportot Spéderről, hogy hiányoztak belőle a tények

24.hu
24.hu

2016. 07. 04. 08:36

Korábban a témában:

A TV2 nem egyszerűen paparazzofotókkal és privát infókkal próbálta lejáratni Spéder Zoltánt, hanem szándékosan manipulálni próbálta a nézőket, írja a hvg.hu.

Egy hónapja adta le az Andy Vajna tulajdonában lévő TV2 azt a riportot, amiben “személyes(kedő) információkra és az érintett tudta nélkül készült fotókra” alapozott.

A lap szerint a csatorna mindent megpróbált, hogy valamilyen intim fotót készítsen Spéderről, ez viszont nem sikerült, mégis a róla készült képeket ilyennek állították be. Azt írják, ez a módszer megengedhetetlen, még akkor is, ha később esetleg jogi úton pert nyer a sértett.

A Rejtőzködő milliárdosok riportban Spédert „félmillió ember megtakarítására” pályázó pénz- és hatalommániás embernek állítják be, azt írják róla: „nincs neki semmi az életben, csak a pénz”. Ezt a szálat a csatorna úgy viszi tovább, hogy mégis van, akit azért közel enged magához: egy lesifotót mutatnak be, amin úgy tűnik, Spéder egy szőke hajú nőt csókol meg.

A lap viszont úgy tudja, a nő Spéder egyik munkatársa, akivel közel húsz éve együtt dolgoznak. Egy forrásuk szerint ezért puszival köszönnek egymásnak, amit a szerkesztőknek tudniuk kellett, amikor megvágták a videót. A családos nő ezt megerősítette, azt mondta, méltatlannak tartja, ahogyan beállították őket.

A kormányközeli 888.hu azt írta a képről „még a feleségével is csak az utcán hajlandó találkozni”, az Ómolnár Miklós által vezetett Ripost pedig “kedvese, élete társa”-ként írt a nőről.

Mind a két lap tévedett. 

Egy másik asszony, Balogh Gabriella kitakart arccal ugyan, de névvel szerepel a riportban, akivel “irodaházak előtt, az utcán tárgyal”. Erre is ráugrott a 888.hu, a nőről úgy írnak, mint “Magyarország legbefolyásosabb üzletasszonya, az Indexhez köthető cégek operatív vezetője”. A Ripost sem maradt ki: “a közeli parkban, a lehető legdiszkrétebben” találkozott Spéder a hölggyel.

Balogh viszont a Csányi Sándor vezette MLSZ-nél is elnökségi tag, ahogy az OTP elnök által alapított Prima Primissima Alapítvány-nak is tagja. Vagyis a TV2 egy olyan emberre szállt rá, akire az Orbán Viktorhoz közel álló Csányi fontos pozíciókban számít.

A Figyelő szerint

ez még Csányinál is kiverte a biztosítékot.

Marsi Anikó, a Tények új műsorvezetője Spédert úgy mutatta be, „ha kedve tartja, helikoptert ajándékoz ismerőseinek”. Állítólag Spédernek egyszer tartotta csak úgy kedve, egy barátjának vett 50. születésnapjára, tehát azt sugallani, hogy Spéder ebből rendszert csinál, csúsztatás.

A riport bemutatja Spéder kocsiját is, szerintük az üzletember “35 milliós luxusautóval” jár. A hvg.hu szerint a kocsi úgy 9-11 millió forint között mozog, csak a TV2 beletett még néhány extrát, ami kicsit megdobta az árat.

A csatorna szerint Spéder egyedül él egy házban, amiben „kisebb város uszodájának” megfelelő medence van. Állítólag ez sem fedi a valóságot, Spéder beteg anyukájával él, ő ápolja az asszonyt.

A riportot Kunfalvi Nóra készítette. Az ő nevéhez fűződik Pukli Istvánról, a pedagógustüntetések vezéralakjáról készült riport is, amelyben megpróbálta összekötni Zuschlag János egykori szocialista politikussal. De Kunfalvi keze munkáját dicséri az a Juhász Péterről szóló anyag is, amelyben az Együtt alelnökének zsebében turkált.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

3094101 05/08/2017 A Russian fan during the 2017 IIHF World Championship group stage match between the German and Russian national teams. Alexey Kudenko/Sputnik
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.