Közélet

A Vs.hu kiadója még nem tette közzé tavalyi eredményét

24.hu
24.hu

hírgyáros. 2016. 06. 20. 14:13

Korábban a témában:

Június 20-án a Vs.hu kiadója, a New Wave Production Kft. még mindig nem adta le tavalyi eredményét, illetve az Igazságügyi Minisztérium honlapján nincs nyoma a beszámolónak – derül kia 444.hu cikkéből. Egy másik Száraz István-érdekeltség, a Frank Digital sem adott még le mérleget 2015-re.

Egy harmadik Száraz-érdeltség, a Dry Production Kft. viszont időben eleget tett beszámolási kötelezettségének. Ez a cég a beszámoló szerint azonban tavaly december végén teljesen üres volt, pontosabban mindössze 21 millió forintnyi befektetett pénzügyi eszköz van benne. Ami azért érdekes, mert az az a cég, amelyik Száraz állítása szerint jelen pillanatban az Origót és a Vs.hu-t is birtokolja. (A birtoklás az IDSPISA as nevű cseh részvénytársaságon keresztül valósul meg, ami tavaly december óta a Vs.hu és az Origo.hu kiadójának (a New Wave Production és a New Wave Media Kft.-nek) a tulajdonosaként szereplő cseh Bawaco Invest sro tulajdonosa.)

Kérdés, hogyan lehet, hogy a tulajdonos cégben mindössze 21 millió forint volt decemberben. Hiszen ennél azért többet ér(t akkor) a Vs.hu – jegyzi meg a cikk.

Így muzsikált az Origo és kiadója

A szintén Száraz István vezette, az Origót kiadó New Wave Media eredménykimutatása is elérhető már – ebből az derül ki, hogy bár a hírportál továbbra is veszteséges, a cég nagyot nőtt tavaly. 29,8 millió forint adózott eredményük volt, ami azt jelenti, hogy Száraz Istvánék egy év alatt meg tudták ötszörözni a 2014. évi 6 millió forintos adózott eredményüket.

A felvásárolt Origo Media Zrt. az eredménykimutatása szerint 362 millió forint veszteséggel zárt a 2015-ös évet. Az Origo Media Zrt. árbevétele egyébként 5 milliárd forint lett 2015-ben, ami néhány millió forint eltéréssel gyakorlatilag megegyezik a 2014. évi eredménnyel.

MNB-alapítványokkal karöltve

A New Wave csoport pénzügyi eredményei azért is izgalmasak, mert a cégcsoport több százmillió forint közpénzt kapott a Magyar Nemzeti Bank alapítványain keresztül. A különös pénzáramlás miatt a New Wave-hez tartozó vs.hu főszerkesztője, sőt a honlap stábjának jelentős része felmondott, mivel állításuk szerint nem tudtak róla, hogy az MNB, illetve alapítványai pénzelte a kiadót. A felmondások miatt a weblap egy időre takarék üzemmódban üzemelt.

Mint a 444 is megjegyzi, a vs.hu oldalán ma már feltüntetik támogatóként az MNB alapítványait, a szerkesztőség tagjainak neve azonban éppen nem elérhető.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Visitors walk past a 5G logo during the Mobile World Congress on the third day of the MWC in Barcelona, on March 1, 2017. 
Phone makers will seek to seduce new buyers with artificial intelligence functions and other innovations at the world's biggest mobile fair starting today in Spain. / AFP PHOTO / Josep Lago
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.