Üzleti tippek

Zöldebbre vált az Invitel Csoport

24.hu
24.hu

2016. 12. 21. 18:28

A fenntarthatóság komplex követelményét szem előtt tartva a vállalat az év második felében megkezdte mintegy 400 gépjárműből álló flottájának teljes körű cseréjét. A megújítás a teljes cégcsoportra kiterjedt, így az Invitel Távközlési Zrt.-re és az Invitech Solutions-re egyaránt.
Korábban a témában:

A több körös tender eredményeként kiválasztott új gépjárművek mindegyike eleget tesz a legszigorúbb környezetvédelmi követelményeknek. Az Euro 6-os motorral szerelt modellek azonos futásteljesítmény mellett is lényegesen alacsonyabb károsanyag-kibocsátást eredményeznek a jelentős mértékű üzemanyag-megtakarítás mellett, mely átlagosan gépjárművenként mintegy 0,7 liter/100 km. Ez akár 10 százalékos üzemanyag-megtakarítást hozhat a vállalatcsoportnál. Összességében számításaik szerint a flottacsere azonos futásteljesítmény mellett mintegy 40-60 ezer liter üzemanyag-megtakarítást eredményez évente.

Nem véletlen, hogy a cégcsoport a gépjárműflotta megújítása során is a fenntarthatóságot állította középpontba. „Az egyik vezető hazai infokommunikációs megoldásszállítóként az Invitel Csoport élen jár az olyan megoldások nyújtásában, melyek a vállalatok versenyképességének növelése mellett az adott társaság hatékonyabb költséggazdálkodását és munkáltatói szerepvállalását segítik. Üzleti filozófiánk, hogy saját gyakorlatunkon keresztül is példát szeretnénk mutatni más hazai nagyvállalatok számára” – mondta Budai J. Gergő, a társaság vezérigazgató-helyettese.

A flotta megújítása nemcsak a korszerűbb motorok révén eredményez jelentős környezeti terheléscsökkentést. A vállalat a tendert is úgy írta ki, hogy a beszerzendő gépjárművek a tényleges használati módhoz leginkább illeszkedő típusok legyenek. Ahol például a használat nem indokolta a nagyobb rakodóteret, ott a flotta dobozos autóit kisebb rakterű autókra váltották.

Emellett a korábbi 41-ről 13-ra csökkentették a flottán belüli járműtípusok számát, melyek a tenderen győztes három vezető autómárka, a VW konszern, a Ford és a Toyota típusai közül kerülnek ki. A márkák kiválasztásánál az elsődleges szempont a teljes várható futamidő alatt modellezett várható össz-üzemeltetési költség és várható károsanyag-kibocsátás volt, ezek együttes minimuma alapján kerültek kiválasztásra a gépjárművek.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

US actress Sharon Stone arrives on May 21, 2013 for the screening of the film "Behind the Candelabra" presented in Competition at the 66th edition of the Cannes Film Festival in Cannes. Cannes, one of the world's top film festivals, opened on May 15 and will climax on May 26 with awards selected by a jury headed this year by Hollywood legend Steven Spielberg.     AFP PHOTO / LOIC VENANCE / AFP PHOTO / LOIC VENANCE
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.