Üzleti tippek

Nőies oldalak

Néhány kattintással bárki meg¬tudhatja, hogy néz ki húsz év múlva, vagy milyen lesz a gyereke. Egyre több a nők igényeire szabott szolgáltatás.

Gratulálunk, már több mint 22,8 millió kisbabánk van – hirdeti büszkén a MakeMeBabies.com oldal. Az ötlet ragyogó, és amint a számok mutatják, érdeklődő is akad bőven. A kíváncsi párok egymás fotóit feltöltve megtudhatják, hogyan néz majd ki a közös gyermekük. Sőt, azt is meg lehet nézni, hogy milyen lenne egy közös baba David Beckhammel, Johnny Depp-pel, míg az urak Jennifer Lopezzel vagy Angelina Jolie-val közös csemetéről is álmodhatnak.
A webes alkalmazás használata igen egyszerű, az oldalt a többek között Facebook- és Twitter-alkal-mazásokat is készítő Goldfinger Applications hozta létre, viszont a felhasznált technológiát az arcfelismerő és képalkotó megoldásokat fejlesztő Luxand szállította.

A jövő fürkészésében egyébként nem kell megállnunk a leendő gyermekeink fotójánál, hiszen ugyanez a két cég megteremtette a lehetőségét annak is, hogy megnézzük, hogyan festünk 20 vagy akár 30 év múlva. Ez a kezdeményezés is igen népszerű, eddig már közel hétmillióan voltak kíváncsiak arra, hogyan néz majd ki a saját arcuk – vagy éppen a kedvesüké – néhány évtized múlva.

Természetesen ezek a szolgáltatások inkább csak tréfás időtöltésre jók – bár a Luxand állítása szerint igen fejlett és egyedi képalkotó technológiát használnak –, és főleg a tinédzserek, illetve a nők körében lehetnek népszerűek. Azonban az, hogy megjelentek a világhálón, és komoly érdeklődés mutatkozik irántuk, jól mutatja, hogy milyen átalakulás megy végbe az internethasználók körében. Míg mondjuk öt évvel ezelőtt főként a férfiak „játszótere” volt a világháló, és ennek megfelelően az ő igényeiket, érdeklődésüket kiszolgáló tartalmak, szolgáltatások voltak túlsúlyban, addig az elmúlt néhány évben a nők kerültek a középpontba.

Magyarországon a tavalyi év vége felé már 1,6 millió körül volt a napi rendszerességgel internetező nők száma. A hölgyek nethasználókon belüli arányának növekedésével párhuzamosan folyamatosan gyarapodnak a kifejezetten őket célzó weboldalak, az általánosabb jellegű vagy speciális női portálok. E honlapok tartalma természetesen igazodik az érdeklődési körükhöz: kilenctizedük olvas szívesen egészségmegőrzéssel kapcsolatos cikkeket, recepteket, valamint az interneten is kifejezetten nőies témának számít a lakberendezés, a szépségápolás és természetesen a divat.

Ez utóbbi köré már egész komoly közösség szerveződött a világhálón a Polyvore.com oldalnak köszönhetően, ahol bárkiből divatdiktátor válhat. A honlapon néhány kattintással megalkotható egy saját kollekció – számos divatmárka termékeiből válogatva –, amelyet megosztva másokkal, akár hatmillió ember öltözködését befolyásolhatja. Az oldal üzemeltetői szerint ugyanis havonta ennyi, átlagosan 22 év körüli látogatójuk van. A kezdeményezés népszerűségét jól mutatja, hogy naponta 30 ezer öltözetet készítenek el a felhasználók, és havonta 140 millió oldalletöltést regisztrálnak a portálon.

Adódik a kérdés, hogy az ízlésformáláson és a közösség építésen túl miért éri meg az üzemeltetőknek egy ilyen oldal fenntartása. Nos, a divatcégek a portálon keresztül hatmillió, illetve a Polyvore-felhasználók Facebook- és Twitter-kapcsolatain keresztül további sok millió netezőt érhetnek el legújabb kollekcióikkal. Ezért hajlandók arra áldozni, hogy akár hirdetésekkel, akár az oldalon szervezett versenyek szponzorálásával hozzájáruljanak a kezdeményezés fenntartásához, fejlesztéséhez.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik